Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

maart 2024

madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
kolonisten van catan of catan Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
kolonisten van catan of catan Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
kolonisten van catan of catan Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
kolonisten van catan of catan Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


+3
Bennep
E-Talker
JTG wizard
7 plaatsers

    kolonisten van catan of catan

    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard ma okt 29, 2007 7:55 pm

    kolonisten van catan of catan Doosvoorkantcatan kolonisten van catan of catan 250px-Settlers_of_Catan_-_standard_map

    ja iedereen kent het wel de kolonisten van catan
    het is een leuk en gezellig boardspel denk da iedereen die mening wel deelt niet

    ff nog een paar leuke weetjes ervan
    om een verjaardagsfeestje van mij is er een hele discusie rond geweest tusse deedee en jacky over valspelen
    ff raden hoelang da duurden Razz
    en zover ik nog weet was werner de laatste keer geen schape boer/ king meer tongue
    volgende keer beter werner Razz
    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  E-Talker zo nov 04, 2007 2:24 am

    schapenboer of schapenkoning ben ik nooit geweest tijs Wink

    wel dé schapenherder van catan, en dat ben ik nog altijd .. zolang niemand anders dat 'duidelijk' van mij afpakt clown
    Bennep
    Bennep


    Aantal berichten : 322
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Elen
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Bennep zo nov 04, 2007 2:34 pm

    How vet man, gij speelt dat hier ook? Al wat met Yves enzo van de Feesjesmanne gespeeld, Phil wint meestal die lucky fuck Razz

    Anyhow kvind het ook een vet spel en wil het nog es spelen ja!
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard di nov 20, 2007 1:13 pm

    gisteren hebbe we nog eens een potje catan bij werner gespeeld aangezien er iets kleins met een paar man te doen was bij hem
    benny was helaas niet kome omdagen maar het was wel plezant Very Happy
    kevin, jan, werner en ik hebbe maar een potje catan gespeeld bounce
    het is eigenlijk heel raar verlopen het hele spel aangezien werner en ik de beste plaatsen van begin dorpen hadde met de beste nummers lijk 5, 6, 8 en 9 hadde we toch heel veel moeite om jan en kevin bij te houde die hun dorpe rond de 3, 4, 11 en 12 bena hadde liggen het was dus heel raar maar er was dus bena niks anders gegooid dan extreem laag of extreem hoog want een 10 is maar een keer gegooid en daar had ik 1 dorp aan ligge aan die 2 vakjes die naast elkaar lagen wa opzich heel goed is als beter gegooid wordt Laughing
    jan had eigenlijk van alles wat en kwam heel snel op voorsprong eigenlijk Smile maar da heeft hij iets minder goed uitgespeeld bleek achteraf en aangezien kevin nu echt wel de schapen boer was aangezien die niks anders bena kreeg dan schappen ruilde hij naar eigen zegge "maagdelijke schapen", of met het motto "schape neuken, schape neuken, schape neuken is fijn" was het dus niet moeilijk da hij weer laatste werd Razz
    werner heeft ook nog gedaan om er te kome maar kon geen dorp meer plaatste aan het getal 11 wat mij wel is gelukt meerder zelfs waardoor ik ongemerkt kon toeslaan om het moment da jan bena ging winne door zijn langste handels weg af te nemen Laughing
    we zijn net iets eerder moete stoppe dan het gedaan was (het was gedaan als mensen ook nog eens met mij wille ruilen )
    het punte totaal op het einde
    TIJS met 9 punten de slimste lijk zovaak in dit spel => king
    JAN met 7 punten heeft het heel goed gedaan voor zijn eerste keer Razz
    WERNER met 6 punten heeft net lijk mij peg gehad met getallen was alleen niet zo slim om naar een 11 te gaan aangezien die wel veel study maar da is blijkbaar ook niet alles Very Happy
    KEVIN met 5 punten die met al zen schapen bleef zitte was dus echt wel de jocolor van de avond Razz

    dat was dus een klein verslagje van een gezellige avond catan (ook 's vrijdags savonds ter beschikking normaal)
    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  E-Talker di nov 20, 2007 8:01 pm

    mooi verslag tijs
    ik heb nooit écht in het spel gezeten, khad statistisch gezien erg goeie plaatsen maar ik heb er bijna geen resources uit kunnen halen zoals ge al zei.. achja proficiat met uw eerste plaats
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard zo dec 16, 2007 1:27 am

    gisteren hebbe we nog eens ff kunne proeven van catan en zelfs met een uitbreinding da wel cool was moet ik zegge enkel jamer da we da niet hebbe kunne uitspelen denk da na het opzette we maar 4 á 5 ronders hebbe kunne spelen maar ik wil nog wel eens die afspelen en kdenk da da met een uitbreiding nog langer duurt dan gewoon de standaard catan maar die uitbreiding met die ridders is wel cool Smile maar wel heel wa moeilijker denk ik zo Laughing
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Wild Researcher zo dec 16, 2007 2:33 pm

    Ik denk dat we er niet aan moeten beginnen tenzij IEDEREEN minsten 1.5 uur tijd heeft.
    voor de rest was het wel fijn Smile
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard zo dec 16, 2007 4:37 pm

    ja dat duurt dus blijkbaar langer dan de gewone katan want die duurt 3kwartier tot een uur Wink maar ik heb wel eens zin om die uit te spelen Smile
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard za dec 22, 2007 3:08 pm

    ja mensen zoals ge het wel hebt kunne lezen al in de magic kalender hebbe martijn, johnny en ik gisteren nog een spelleke catan gespeeld met een zeer leuke uitbreiding maar ben de naam van de uitbreiding vergeten Sad

    het was wel een leuk bordt moet ik zegge en ik zat helemaal niet slecht al had ik helemaal geen goudmijn aan een van mijn dorpen grensen Neutral
    in het begin was ik al zeer rap het doelwit van martijn en johnny want ze bezette konstant mijn grondstoffe met die struikrover Crying or Very sad Crying or Very sad
    ik liep al snel een kleine achterstand op omdat johnny zeer goed starte (eerste beurt van johnny zet hij een straat en dorp neer Shocked )
    martijn volgt in beurt 4 ook met een dorpje en ik kon met mijn duime draaien aangezien konstant mijn resorses werde teniet gedaan door die lelijke struikrover Crying or Very sad Crying or Very sad maar uiteindelijk in beurt 7 of 8 mocht ik eens eindelijk genieten van een 7 en de struikrover verplaatsen (had die recht op de goudmijn gezet waar ze allebij goed van geprofiteerd hadde tot dan Smile lag een 5 op wat wel redelijk wordt gegooid Smile ) dus zij kwame ineens zonder de juiste resorses te zitte waardoor ik kon terugkome omdat ik zeer snel nu mijn resorses binne kreeg omdat die domme struikrover weg was Razz en ze al rap had ingehaald en voorbij kon steken want die struikrover bleef op die goudmijn staan aangezien er geen zeven werd gegooid en ze de struikrover niet konde verjagen met een ridder Smile ik kon ook al redelijk rap met mijn ridder macht catan veilig stelle van de barbaren die konstant kwame aanholle pirat dat ze zijn Razz
    uiteindelijk hadde ze een 7 gegooid en konde die struikrover weg van die goudmijn maar met mijn leuke ontwikkeling maakte ik van die 5 een 3 omdat ik 2 getal fices mocht willen buite een 2,12, 6en 8 waardoor die goudmijn bena nutteloos werd met een 3 Twisted Evil
    ik bleef dus voorop ligge maar ik werdt getijsderd door de struikrover die weer konstant over mijn resorses vederschoof maar het werd al rap een speleke tusse mij en martijn "struikrovertje wegpeste" met de ridders die we bezaten maar ik kon voorop blijve lopen en heb ook uiteindelijk gewonne met 13 punte ( had 3 steden waarvan er 2 omwald waren met een muur, een uber stad " stad +muur en zoon uber stad ding da ook voor 2 punte geld Razz een dorp en dan 2 punten van beschermer van katan aangezien dat ik die 2 keer heb gered van een nootlot Razz )

    martijn en johnny het was leuk spel en jullie ware waardige tegestander Razz
    kan weer een victorie op mijn naam schrijven van catan nu zelfs met een uitbreiding Razz
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Wild Researcher za dec 22, 2007 4:48 pm

    Mooi samengevat!
    Gefeliciteert met je overwinning

    Wat ik nog wil toevogen:
    De uitbreiding heet "Steden en Ridders"
    en "zoon uber stad ding da ook voor 2 punte geld" heet metropool.
    charles
    charles


    Aantal berichten : 801
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : dustbowl
    Registration date : 03-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  charles za dec 22, 2007 6:27 pm

    volgende keer zal ik mee spelen.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Wild Researcher za dec 22, 2007 7:15 pm

    Ok, Volgende vrijdag?
    Hou er rekening mee dat da spel 2 uur of meer kan duren.
    Zijn er nog mensen die dan zin hebben om mee te spelen?

    (Off topic: Welk boek bedoel je in je sig)
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard zo dec 23, 2007 7:17 pm

    ik wil wel mee doen heb mijn reputatie hoog te houden Very Happy
    en kunne we da spel met meer dan 4 man spelen ?
    en ik heb gisteren nog 2 potjes catan bij martijn zijn thuis gespeeld same met bart want die was ook gekome Wink
    en ik zal zegge ik heb ook die 2potjes op mijn naam kunne schrijven het eerste was zelfs nog het domste van al we hadde een meer half uur langer gespeeld dan dat nodig was want toen ik zag dat ik gewonne had had ik heel wat meer dan 10 punten want ik zag het ineens toen ik heb bord beter bekeek dat ik niks meer kon zette van huise of steden en ik nog de langste handersroete en 2 overwinningspunte had Razz da was echt dom hebbe echt meer dan een half uur telang aan da spel gespeeld Smile wat martijn niet echt leuk vond omdat hij niet echt iets kon doen in da spelleke en in het 2de spelle moest die ook al zegge da ik gewonne had toen ik weer een dorp neerzette zij hij dak gewonne had wat ik weer niet doorhad moet daar echt eens beter op gaan lette Razz
    stokkem
    stokkem


    Aantal berichten : 6
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : rooistraat 52 (17) diepenbeek
    Registration date : 03-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty een plaatsje aan de top

    Bericht  stokkem vr dec 28, 2007 12:09 am

    ik hoor steeds meer en meer mensen die het spel gekocht hebben
    ik denk dat veel mensen beginnen in te zien dat dit echt wel het vetste gezelschapspel is tot nu toe gezien is
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard vr dec 28, 2007 12:28 pm

    ik had het spel wel al toen het nog niet zo bekend was en vond het toen al een heel cool spel Razz om ff tusse door nog wat te zegge Smile
    maar zoals nu heel veel mensen ondekt hebbe is het inorm leuk spelleke en niet alleen puur geluk dat u het spel doet winne er is veel interactie deck dat het spel daarom ook heel populair is geworde ge zijd constant met iedereen bezich om vooruit te geraken Very Happy
    en zoals jullie wel al gemerkt hebbe heb ik de laatste keren nog niet meer verloren Very Happy
    Thomysega
    Thomysega


    Aantal berichten : 235
    Registration date : 08-12-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Thomysega za feb 02, 2008 10:44 pm

    Als we nog eens spelen heb ik ook wel zin om mee te doen Very Happy
    Ik heb het eens gespeeld en ik vond het wel goe Smile

    Greetz Thomas
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard za feb 16, 2008 4:56 pm

    gisteren is er weer eens catan gespeeld op JTG en ik heb nog eens gewone na de afgelope paar keer da ik verloren heb
    want er zijn al een paar spelletjes gespeeld geweest waar ik verloren heb
    1 maal met werner joke benny en ik waar werner nipt gewonne had
    2 maal met bart, martijn, bram en ik (bram die won zelfs met een 3 en een 12 waar al zijn 2 dorpen aan lagen Neutral )
    1 maal met bart, martijn, johnny en ik
    1 maal met martijn, johnny en ik

    ik weet er niet zo heel veel meer van maar werner gaat nog een post plaatse met het wedstijd verslag en fotos van zijn gewonne party want hij had risk die avond ook gewone
    da van bram die jonge die heeft echt het geluk aan zijn kant met da spel :p
    en ik zal kijke wa ik daar nog van weet van die laatste spelletjes zal het zette in heerser van catan

    hierbuiten hebbe ik en johnny gisteren ook nog een gesprek gehad om nog uitbreidingen te gaan kopen in de toekomst
    ik wil wel een uitbreiding op catan voor mij thuis of eventueel nog de uitbreiding voor 5 en 6 spelers en johnny wil die denk ik ook plus de uitbrieding voor 5 en 6 spelers van ridders van catan dus het is wa gek om da dubbel te gaan kope maar ben er nog over na aan het denken maar we kunne er hier in iedergeval al over praten en wat de rest er van vind Question want in prensiepe kunne we nog uitbreidingen mee nemen en pakke als we naar elkaar gaan
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard do feb 28, 2008 3:48 pm

    ja mensen ik heb nog goed nieuws voor catan liefhebbers Very Happy
    na een kleine maand zoeken en iedere week speelgoed winkes na te kijken en af te schuimen in hasselt heb ik het dan toch nog gevonden Exclamation
    de uitbreiding op catan voor 5 en 6 spelers Twisted Evil
    ik heb lang moete zoeken Exclamation want die dingen zijn rap uitverkocht maar vandaag had ik de laatste te pakken Smile
    dus ik heb de uitbrieding voor 5 en 6 spelers Razz
    Bennep
    Bennep


    Aantal berichten : 322
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Elen
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Bennep za feb 13, 2010 4:51 pm

    Gister nog een awesome spel gespeelt:
    Spelers: Tijs (oranje) - Johnny (rood) - Benoit (blauw)
    Spel: Kolonisten van Catan, met de uitbreidingen: Zeevaarders en Ridders&Steden
    Verloop:
    Het spel begon voor iedereen zowat gelijk, maar in het begin werd vooral Tijs wel wat gekloot met ontwikkelingskaarten, en Bennep kwam voorop op de ontwikkelingen van zijn gebouwen, vooral omdat er veel 8 werd gegooid en dat voordelig was voor Tijs & Bennep, die dan hout en papier binnenkregen. (ook de eerste met zo'n geel huis-dingetje goed voor 2 punten) Dan ging iedereen zich ook focussen op Bennep, aangezien hij op dat punt aan de leiding stond met 12 punten. Hij werd dan ook niet lang erna teruggestoten naar 8 punten toen Johnny hem de langste (handelsroute) afnam en Tijs dat geel dingske. De barbaren hadden ondertussen ook al een stad van Bennep vernietigd en een dorp achtergelaten. Tijs en Johnny konden allebei bij een barbareninval een punt verzamelen. Maar niet lang erna kon Bennep de langste toch weer terugnemen en een eiland met goud, erts en graan koloniseren: hopla: het werd een nek-aan-nek race, want Johnny had ook al een kolonie op een eiland van goud, en Tijs was zelf ook al goed bezig. De ontwikkelingskaarten brachten ook veel voordeel voor Bennep en Tijs vooral (met overwinningspunten en de handelaar voor de eerste, en de alchemist en spion voor de tweede). Tijs & Johnny waren naar het einde toe meer en meer op elkaar focussen, waarbij Bennep zijn handelsroute kon verstevigen en nog een dorp bouwen op het al gekoloniseerde eiland. Dan werd het echt spannend toen de nek-aan-nekrace aan z'n einde begon te komen, want iedereen had al 13-14 punten vergaard. Op een moment leek Tijs te winnen, maar toen die zijn beurt afmaakte wist dat Bennep de slag had binnengedaan, vooral toen Johnny een 9 gooide die voor Bennep textiel en wol betekende. In Bennep zijn beurt kon hij dan ook zijn handelsgebouwen opwaarderen, en nog zo'n geel dingske winnen, en zo ook het spel. Het eerste spel dat hij ooit won... van Tijs & Johnny nog wel! ^^
    Ook al zou ik niet gewonnen hebben zou het nog een awesome spel zijn geweest, want de nek-aan-nek was op het laatste wel te proeven!
    Volgende keer met wat uitbreidingen van Johnny erbij? Wink
    Commentaar Johnny & Tijs?
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Wild Researcher za feb 13, 2010 10:31 pm

    Ja benneb, gefeliciteerd met je overwinning!
    Perfect verslag, niets meer aan toe te voegen Wink
    Ik zal ze vanavond eens meenemen.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  JTG wizard zo feb 14, 2010 10:09 pm

    ja Bennip eerst en vooral Proficiat met u dubbel en dik verdiende overwinning Exclamation het spel had inderdaad de Tint van de 8 die heel vaak is gegooid. Bennip die een stad had staan en ik een dorp aan die tegel. was lichtjes in het voordeel. ik heb heel wat verhandeld in het begin met Bennip voor mijn papier om ook iets later dan bennip het voordeel van de groene ontwikkelingen te krijgen. maar bennip die best wel goed in het spel stond bij de positionering in het begin van zijn dorp en stad had de mogelijkheid tot zowel textiel, papier, als munten waardoor hij snel zijn ontwikkeling kaarten kwam en moest beginnen spelen omdat hij anders er veel te veel van overhield. Jhonny die in het begin van het spel niet echt kwam kijken omdat hij aan de getallen lag die minder gegooid werden. had er zijn hobby weer van gemaakt om mij het leven zuur te maken omdat ik een ridder had geplaatst op het gezamenlijke veld van Bennip en Jhonny om Bennip zijn forse vooruitgang tegen te gaan. Bennip die ineens heel snel punten verzamelde zoals hij al aanhaalde van de gele kastelen en de langste handelsroute en nog extra punten van de ontwikkelingen moest worden tegengehouden. Jhonny en Ik hebben dan ook even Bennip gesaboteerd om zijn spullen af te nemen zolijk de langste handelsroute en hier en daar grondstoffen te verschalken met de struikrover maar dat was weer snel over omdat de Jhonny en ik elkaar weer zaten te saboteren. uiteindelijk heb ik pech gehad op het laatste nadat ik Bennip had ingehaald. hebben Bennip en Jhonny dubbel en dik hun best gedaan om mijn landen dicht te zetten met struikrover en het piraten schip. mij handels kaarten af te nemen zodat ik in mijn laatste ronden op een kaart te wijning uitkwam om het spel te winnen. zodat Bennip met zijn verdiende overwinning is gaan lopen.

    Gesponsorde inhoud


    kolonisten van catan of catan Empty Re: kolonisten van catan of catan

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di maa 19, 2024 1:09 pm