Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

maart 2024

madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
afgaan van een combo deck high tide Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


2 plaatsers

    afgaan van een combo deck high tide

    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  JTG wizard ma maa 03, 2008 3:04 pm

    iedereen weet dat er nu verschillende combo decks zijn Razz en dat ze allemaal meestal wel ass kicken Smile
    maar ik denk dat high tide toch een van de meest gespeelde combo decks is maar de vraag is nu eigenlijk ze gaan meestal af in de andere hun begin beurt nu mijn vraag is zijn u lande dan al geontapt of toch net niet Question
    want als u landen geontapt zijn dan kunt ge er eenigsinds nog wa aan doen voor dat de combo af gaat natuurlijk Razz
    dus weet iemand als u landen dan al terug zijn ontapt of toch niet Question
    leander?
    leander?


    Aantal berichten : 188
    Leeftijd : 33
    Woonplaats : Ophoven
    Registration date : 07-11-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  leander? ma maa 03, 2008 8:22 pm

    Het eerste moment dat de tegenstander (de high tide speler dus) iets kan doen is in je upkeep. Op dat moment zijn je landen inderdaad al untapped. Het enige wat de high tider niet in jouw upkeep kan doen is een reset [ http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=1499 ] spelen. Wat die dus doet is gewoon rustig afgaan in de tegenstander zijn upkeep, en als hij dan een reset wil spelen, dan zegt hij dat hij door wil gaan naar de draw phase (mana blijft in de pool liggen, omdat untap step, upkeep en draw step allemaal één fase zijn: de begin fase), jij raapt een kaart, en vervolgens mag hij weer instants (inclusief reset) gaan spelen.

    Dit alles gebeurt dus voordat jij (de niet-high tide speler) de mogelijkheid krijgt tot het spelen van artifacts, creatures, enchantments etc. Maar instants en ablities gaan natuurlijk wel.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  JTG wizard di maa 04, 2008 1:37 am

    da is wel leuk om te weten dus ik zou gewoon een Stonewood Invocation kunne spelen als ik de vorge beurt al mijn mana al gebruikt zou hebbe en eventeel nog Llanowar Elves kunne tappen voor mana omdat ze terug ontapt zijn voor hij kan afgaan Question

    de reden omdat ik het vraag is dat Stonewood Invocation beter is dan Orim’s Chant in mijn elven deck het is meschien wel meer mana maar ik kan er wel iets meer mee beginnen +5+5 en er vald niet meer op te reageren wat natuurlijk zeer lullig is voor diegene die het moet slikken plus het kan ook nog beter helpen tege andere decks vind ik niet Question
    leander?
    leander?


    Aantal berichten : 188
    Leeftijd : 33
    Woonplaats : Ophoven
    Registration date : 07-11-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  leander? di maa 04, 2008 1:47 am

    Neenee, je begrijpt het verkeerd. De mana die je in je upkeep in je manapool stopt blijft erin zitten tot en met te draw step. Dit omdat Untap- (waarin je niks mag doen behalve untappen), Upkeep- en Drawstep allemaal deel uitmaken van de beginning phase. Pas aan het einde van die fase wordt de mna pool geleegd en krijg je evt. manaburn.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  JTG wizard di maa 04, 2008 2:55 pm

    maar Stonewood Invocation is toch ook maar gewoon een instant niet Question en die kunt ge dan normaal toch perfect spelen
    leander?
    leander?


    Aantal berichten : 188
    Leeftijd : 33
    Woonplaats : Ophoven
    Registration date : 07-11-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  leander? di maa 04, 2008 10:10 pm

    Ja, je kunt uiteraard gewoon in je upkeep of draw step 5 mana in je manapool stoppen en een invocation spelen.
    Ik vraag me alleen wel af wat je ermee tegen solidarity wilt uithalen. nadat de invocation namelijk geresolved is kan de solidarity speler gewoon verder afgaan.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  JTG wizard di maa 04, 2008 11:38 pm

    ja ik zie het het is inderdaat niet echt helemaal verstandig om dat te doen Smile
    maar het was te proberen he Razz maar helaas

    Gesponsorde inhoud


    afgaan van een combo deck high tide Empty Re: afgaan van een combo deck high tide

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr maa 29, 2024 8:01 am