videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

november 2018

madiwodovrzazo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
ma aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
do mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
do apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
do apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
zo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
do maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
wo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
do maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
di feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

drusilia-jacky- dm tijs

Deel

Guest
    Gast

drusilia-jacky- dm tijs

Bericht  Guest op ma mei 05, 2008 12:42 am

ik moest omwille van persoonlijke redenen men tribe,longtooth, verlaten.en ben zo de wereld ingegaan om mezelf te "ontdekken".op zoek te gaan naar mijn ware aard en mijn plek in deze wereld. ik heb familieleden achtergelaten en heb er verloren.er waren teveel slechte herinneringen.we werden opgejaagd zoals wild,door een bepaalde kerk waarvan het bestaan enkel gebaseerd was op het uitroeien van onze soort.
    ik vertrouw bijna geen enkele gelovige...

- x tijd gaat voorbij-

plotseling bevond ik me in een benarde situatie samen met alganar,een warforged die niet is zoals de andere, heeft mij ook al goed geholpen.en een dwarf genaamd bennep wiens woede zeer goed te pas kan komen
    we werden achterna gezeten door een bende goblins.wat hun reden was, was me echter ongekend.ik weet alleen dat we outnumbered waren.we begonne te lopen voor ons leven.hey i dont wanne die young
    uiteindelijk liepen we in de val.kwamen op een plein terecht en waren dus ingesloten.
    maar tot mijn verbazing was er een groep mensen die,zodra ze de goblins zagen aankomen,de strijd met hun aangingen.na even gestreden te hebben.hebben de lafaards(goblins) het op een lopen gezet.ik was die groep mensen wel dankbaar,maar mijn verleden heeft me geleerd om niet onmiddellijk mensen te vertrouwen.dus ik hield me in het begin wat afstandelijk
    na het gevecht gingen we allen naar de plaatselijke inn.bennep en alganar konde blijkbaar wel al goed overeen komen met de rest,vooral bennep.zijn woede-aanval viel in de smaak bij de strijders.in de inn zat een nogal excentriek persoon tegenover me.een gelovige met een of andere dobbelsteen op zijn voorhoofd.aan hoofd van de tafel zat de leiderfiguur,of althans ik denk dat het de leiderfiguur is.zijn naam is sigmunder of iets in die aard.hij stelde voor om een deel vn de dorpelingen te rekruteren omwille van een tekort aan guards.ik ging, uit verveling, met hem mee naar de verzamelplek.hij gaf 1st een algemene uitleg en erna gingen we dan de basistraining geven aan de rekruten.ik kreeg 2 archers onder mijn hoede.naarmate de tijd verstreek kwam een van de strijders eens polsen bij mijn training,hij stelde zich nogal arrogant op ( dacht dat hij de beste schutter was). ik, die niet tegen arrogantie kan behalve dan bij mezelf soms.besloot om hem eens een lesje te leren.
    tegen de avond aan besloten we om de trainingsessies te beëindigen,we gaven nog onze laatste tips. sigmunder had het erover dat ze de volgende dag al weg moesten,per schip.bennep toonde al interesse om met ze mee te gaan.ik wil 1st extra info verkrijgen vooraleer ik een keuze maak.ik denk dat ik die info het beste kan verkrijge bij sigmunder.hij liet al blijken dat we het op een of andere manier toch het met elkaar konden vinden
    of misschien dat alganar of bennep me kan helpen met de kwestie

Guest
    Gast

sessie 2

Bericht  Guest op za mei 17, 2008 1:49 am

na een avondje in de inn was het alweer terug morgen.maar het was allesbehalve een rustige morgen.ik hoorde overal lawaai.dus instinctief nam ik mn wapens en spulle mee en rende met de rest vn de groep zo snel mogelijk de trap af om te zien wat er aan de hand was.eenmaal onder zagen we dat de inn volledig overhoop lag.ook de innkeeper lag er,in kritieke toestand.een van ons zorgde ervoor dat hij gestabiliseerd was.sigmunder zette onmiddellijk de achtervolging in.achter de daders aan.het duurde even voor dat de rest vn de groep bijgebeend was.het waren dus blijkbaar 3 daders,2 ervan redelijk struis gebouwd en een 3de ietsm inder.de strijd duurde niet lang.even erna arriveerde de kapîtein met zijn bemanning.we ginge aan boord vn een groot schip.buiten bennep,alganar en ik was de rest vn de groep al op dit schip geweest.vreemd genoeg werd ik niet zeeziek.de nacht en dag die volgde verliep zonder probleme.dan die nacht waren er weer probleme op het schip,maar in het begin viel mij dit niet op aangzien ik aan het slapen was in een van de onderste niveau's vn het schip.eenmaal boven zag ik dat het tegenstanders waren die me tot nu toe nog niet bekend waren.het waren een stelletje levende botten.maar khad deze tegenstander onderschat,ze zagen er wel fragiel uit.maar waren toch redelijk sterk.wat erna volgde herinnerde ik me niet,blijkbaar was ik voor ene bepaalde tijd bewusteloos en ernstig gewond.nadat ik een mep had gekregen vn zo'n wezen.het laatste wat ik me kan herinneren was dat ik terug bijkwam nadat die gelovige waarmee charles goed "bevriend" is( ken die kerel zijn naam niet) me op een of andere manier me terug genezen heeft.daarvoor was ik hem wel dankbaar.de volgende dag moesten we bij de kapitein op "bezoek" gaan.hij had ons dat diezelfde nacht vn de aanval nog gevraagd.het blijkt dus dat er niet genoeg manschappen meer zijn om het schip fatsoenlijk naar de haven te kunne begeleide.dus wij kregen de taak om mee te helpen met het besturen van dit schip.al wist ik er niet veel van.ook kregen we elk een zak met goudstukken.in de mijne zat 50 gold.ik hoop dat ik genoeg heb voor een composite longbow.en eventueel een 2de rapier...

Guest
    Gast

Re: drusilia-jacky- dm tijs

Bericht  Guest op vr jun 06, 2008 8:26 pm

de rest van de reis verliep eigenlijk vrij rustig. hier en daar wel wat meehelpen,maarja zoals ik al eerder zei,dat kwam omdat er een tekort was aan manschappen. ook een paar die zich wat onwel voelde.na x tijd kwamen we aan bij onze bestemming. een vriendelijk onthaal was er niet echt.er stonden overal goblinoids op de pier, ze waren ons aan het bekijken.Bennep kon zijn mond weer es niet houde en riep gewoon in het wilde weg: bah,wat haat ik toch goblins. dat moet ge dus zeker niet zeggen op een eiland vol met goblins.als charles er nu niet was geweest om ons eruit te praten dan hadden we wss nog niet eens een voet aan wal gezet.hmm, de gelovige heeft dus toch zijn nut.eenmaal op het land vertelde siggy ons( alganar,bennep en mij) de missie,hun reden wrm dat ze hier zijn.hij las ons een brief voor waar alles in stond. blijkbaar moeten we voor een of andere vent een voorwerp zoeken.een dat moeilijk te vinden is,en zeer kostbaar is voor de man.er stond ook iets in van een rijkelijke beloning.dus ik wil het wel wagen.we moeten hier zijn omdat blijkbaar op de bloody market hier op dit eiland,er een persoon is die ons kan helpen.eenmaal dat we op die bloody market waren was al meteen duidelijk dat het niet zomaar een alledaagse markt is. overal goblinoids, met hier en daar een paar uitzonderingen structuur,dat kennen ze hier blijkbaar niet.het is gewoon een en al chaos.mij hoort ge ni klage^^.
    we kwamen tot het besluit dat we ons best konden opsplitsen.zodat we minder opvallen en we meer kans hadden om de persoon te vinde die ons kan helpen.zoals ik alweer kon raden,kon bennep weer niet zwijgen.deze keer had em een grote bugbear kwaad gemaakt. mja kgaf de bugbear 2 silverpieces zodat er toch geen gevecht kwam.zo'n gevecht kunne we ons op dit terrein niet veroorloven.ook kreeg charles een dagger in zijn rug.blijkbaar zijn we hier niet echt veilig,maar dat had ik al langer door. opeens was er in de verte een gevecht aan de gang. het enige wat ik kon opvangen was dat er een dwarf was gedood omdat hij zijn mond niet kon houden. hmmm, waar herken ik dat nu toch van. we besloten terug te gaan naar de andere groep om te kijken of zij mss succes hadden.maar ook niks.

na lang zoeken,onderhandelen en afdwingen hadden we toch de inn gevonde waar onze persoon zich bevond.charles en siggy ginge met hem prate terwijl wij rond de tafel zaten paar meter verder.na een tijd vn onderhandelen kwamen onze jongens trug om met ons te overleggen.het besluit staat vast.we gaan met die persoon mee,ook al moeten we groot deel van het geld afstaan.het is tenslotte wel een snelle magische kar^^
    hij leidde ons naar buiten en zo op weg naar die kar wanneer er plotseling bugbears voor ons verschijne.ze noemen de man een bedrieger en vielen ons aan...
    het was geen makkelijk gevecht. onze "gids" was er bijna geweest.er is ook een compaan van ons gestorven,die freelion.ach,ik ken em toch niet zo goed.tis wel spijtig maarja,niks aan te doen...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op ma jun 23, 2008 12:30 am

na het gevecht moesten we maar es door gaan.maar kwou zeker niet zonder pijle komen te zitten in een volgend gevecht dus ik besloot om de arrows vn freelion maar te nemen.ook al zaten ze nog onder het bloed.kmoest der ook paar oprape wat verderop.siggy en bennep bleve bij me,de rest ging al door.na een tijde zonder het te beseffe was het duidelijk da we de rest vn de groep ware kwijtgeraakt.via via waren we dan in de haven terecht gekome.daar waren de winkels toch al van veel betere kwaliteit dan op de bloody market.siggy ging een winkel binne.mja kwas niet echt geďntereseerd dus kstond buite de winkel met bennep te praten.na een tijdje kwam siggy naar buiten met een lach op zijn gezicht,hij had blijkbaar iets intersants gezien.vervolgens ginge we de wapenwinkel binne.maar al snel werde siggy en ik naar buite geduwd tege de muur aan die tegenover de winkel stond.3 bugbears kwame naar buite gestormd.zucht,dit is echt geen veilige plaats en ge kunt er ook niet echt op u gemak zitten.eenmaal in de winkel zage we dus een heel grote ruimte vol met wapens.er stonde dus 2 ogres in de zaak.hier wilt ge dus zeker geen gevecht mee aangaan.siggy sprak met een vn de ogres in een rare taal,begreep er niks van.tging blijkbaar wel over zijn wapen.en bennep wou een throwing axe.da kreeg hij dus letterlijk naar hem toegegooid.uiteindelijk heeft hij er ene gekocht.ik vroeg of ze ook bogen hadden,kzag er geen,maar kon zijn dat ze mss nog afdeling hadden achter deze ruimte.een vn de ogres werd kwaad en gooide een axe recht naar me.kraakte ernstig gewond.kzal in het vervolg maar niks meer vragen.erna maar na general store,de kobold achter de kassa had dus wel bogen.liet me een hele reeks zien en koos er de just voor me uit.helaas had ik het geld nog niet,dus ik zou later dan terugkeren
    we ginge trug naar buite om de rest vn onze groep maar eens te zoeken...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op ma jul 21, 2008 6:00 pm

toen bevonde we ons in de ruines vn rosequary
    het 1ste wat me opviel was dat de grond bedekt was met een laag glas.wat toch redelijk moelijk was om geluidsloos over te wandele en om balans te beware bij sommige acties
    ook heerste er een nogal een doomachtige sfeer en het geluid vn glas tege glas
    we werde aangevalle door dwarf zombies,ze hadde precies een glaslaag op zich,dus pijle hadde geen effect. bennep was geraakt om zo zijn soortgenote te zien...
    we hadde ze neergekrege en toen kreeg ik de opdracht om te gaan verkenne.dat deed ik dus ook,der is geen tijd voor discussies.wat ik zag schrok me wel,in de verte zag ik het kamp.kzag ook nog een begraafplaats,en 5 zombies
    3 kwamen mijn kant uit.siggy had een plan.ik bleef op mij positie
    we viele hun massaal aan,ze hadde nog niet eens de kans om zich fatsoenlijk te verdediggen,ha ha.
    erna ging siggy door naar de ruimte waar het geluid vandaan kwam
    ik volgde,aangezien ik niet wou dat hij er alleen voor moest staan.naderhand was de rest ook bij ons
    er volgde een lange strijd.en het waren niet alleen zombies,ook mensen ofja toch hoe ze eruit zagen...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za aug 02, 2008 2:04 pm

na het gevecht ginge we ons maar eens verdiepe op de kamer zelf
    er ware 6 standbeelde,6 verschillende vormen en 3 verschillende kleure
    op de grond was der een map te zien met daarop vlekke van verschillende kleuren
    siggy onderzocht een standbeeld en kwam erachter dat op de achterkant vn elke standbeeld een plaats staat,een kleur en een of ander coördinaat.
    na lang te hebbe nagedacht en discussie voere enz
    kwame we erachter wat alles "betekende" en we vonde onze bestemmingsplaats.
    twas tijd dat we er vandoor ginge
    op de terugweg kwame we de mist tegemoet,met daaruit komend een oude man die nogal bleek uitzag en litteke had op zn gezicht.
    hij bleef vriendelijk,en dus zage wij ni in waarom we hem zoude bevechte,dus we ware vriendelijk terug.
    ma toen zei hij in zin: i need some fresh blood.waardoor we erachter kwame dat het een vampire was en dus eig ons als prooi zag.siggy gebruikte zn charmes en kreeg de vampire zo ver om het kamp aan te vallen ipv ons.wij liepe terug naar de kar,vertrokke onmiddellijk naar onze plaats vn bestemming.we moeste wel bijbetale
    maar dat intereseerde ons niet...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za aug 16, 2008 2:43 pm

we kwame dan aan bij onze bestemming.charles zag in de verte iets aankome
    it was time for us to go.we kwamen dan uiteindelijk een oude mijningang tegen.aangezien bennep is aangepast aan het donker milieu ging hij voorop.dat ding wa charles zag was er
    twas weer een zombie.siggy en ik rekende er mee af.we ginge verder naar binnen.het bleek dus een gangenstelsel te zijn met verschillende dead ends.ik naam de taak op me om de ingang te bewake,niemand mag binnen.mja die andere achterna lope is ook maar zoals een hond.nu doe ik tenminste dan nog iets nuttigs.idan stond me bij
    wat eig goed is,wij kunne op afstand aanvalle
    de rest ging dieper de mijn in.der was lange tijd stilte...

plots stond siggy achter ons.hij kwam ons hale,blijkbaar is het veilig om de ingang achter te laten aangezien we naar een kamer gaan die de gang naar de kamer toch afsluit...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za aug 23, 2008 1:33 am

der was eig niets interesants te zien hieronder,behalve dan die rotatiekamer met een hoop slots in.we ginge dan maar 1st al de blauwe af.we kwamen in een vn de kamers een grote wolf tege met hornachtige dinge op zn rug en poten.en 2 kleine wolven.het bleek dat het niet-vijandige wolven waren.ze hadden onze hulp nodig om de rest vn hun wolf-broeders te redden van een of ander wezen met stenen platen over zn lichaam.en ook om de wolven trug naar de oppervlakte te brengen
    wij namen de opdracht aan,in ruil daarvoor zoude we een groene rod krijge en een soort vn zwarte parel.
    de grote wolf brengt ons naar de plaats waar de andere gevange zitten
    en idd er was een tamelijk groot dier te zien met plate op zn lichaam en scherpe tanden en klauwen
    blijkbaar zaten hier niet alleen wolven gevangen.ook 2 personen.1 ervan had iets weg vn een dwarf en de ander een gewone human.na der met 5 man constant op hebbe ligge slaan viel het monster dan uiteindelijk neer
    wolven ware vrij en we kregen wat ons werd toebelooft.we hielpen dan nog ff om de wolven naar boven te brenge en van daaruit ging onze zoektocht verder
    we tasten de andere slots af met onze rods en kwamen in verschillende ruimten
    waaronder 1 met een kist met daarin voedsel en drank.dat blijkbaar eindeloos leek te zijn
    ook een feestzaalachtige toestand met overal lijke en voedsel op tafel met daarachter een keuken
    tenslotte de ruimte waar we moesten zijn
    hier was de hitte niet echt plezant.der ware 2 vuurwezens die ons het vuur aan de schene wilde legge(letterlijk dus)
    achter hen was een stroom vn gesmolte glas
    na het verslaan vn de wezens zochten we dan naar het voorwerp.het zat vast in een glazen kooi
    dankzij idan hebbe we nu een veel kortere weg gevonde naar de buitenwereld terug
    eenmaal buite voelde ik me toch ni echt op mn gemak
    en der was idd ook iets mis,woman's intuition is never wrong
    die ene oude man vanuit rosequary wat ons bloed wou was der,same met nog een groep zombies,skeletons en nog iets
    maar dan uit het niets kwamen de wolven ons te hulp.de meeste vn zombies en skeletons waren neergehaald.slechts 2 kregen de kans om te vluchten.maar ver kwame ze niet dankzij 2 wolven
    de oude man was nergens meer te bespeuren.he twerd tijd voor ons dat we verder gingen.de kar w8 niet eeuwig op ons...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za sep 20, 2008 8:23 pm

we ware terug bij onze vertrekplaats,de bloody market dus.en siggy besloot dat het tijd werd om onze groep eens wat beter materiaal te geven dus we gingen naar die haven waar bennep,siggy en ik al eerder zijn geweest met die leuke winkels.daar kreeg ieder dan zijn deel van de partypot voor zijn wapen te verbetere of in te ruile tegen iets anders.siggy maakte een uitzondering voor mij^^
    mn boog werd kappot gemaakt en dus mocht ik van hem zowel mn rapier als mn boog verbeteren
    maar we zullen het zeker nodig hebbe
    anyway,voor siggy zn wapen up te graden moesten we mee naar de bergen,maar voor dat we mee mochten moesten we onszelf bewijzen
    dit door een zekere bloodfist in de inn te verslaan
    max 4 man tegen hem.20 gold per man.en zijn naam had die zeker verdiend.zijn vuisten gewikkeld in verband dat rood zag van het bloed.
    twas een lang en moelijk gevecht.we mochte geen wapens gebruike en we zijn niet zo goed met de vuist als hem
    gelukkig had ik nog mn shift
    khad hem een paar keer ferm gebeten
    uiteindelijk ging hij tegen de grond en ware we geslaagd voor de test
    terug in de andere in beslote we eentje te drinke uit ons pasgewonne cups...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za okt 18, 2008 5:23 pm

sommige van ons moesten weer es overdrijven met de drank en gingen plat tegen de grond
    op het 1ste zicht bleek dat ge ze toch niet zomaar wakker kreeg
    2 van hen moeste eig ook nog w8 houden.mja in deze toestand kwam het er dus niet van
    siggy kon er dus totaal niet mee lachen( wat uiteraard begrijpelijk is want tis een zaak vn leven en dood)
    en ging de slaapkoppe maar eens bezoeke en aanpakken.kzag hem wel iemand slepe naar benede,wat hij er mee ging doen en wie het was was me dus ni duidelijk
    de 2 dage die komen voordat we terug per boot op reis ginge gebeurde er niets bijzonders,gelukkig maar
    en ja de laatste morge worde dus onze 3 zatlappen wakker( da moet dan wel heel speciaal bier zijn)
    ze ware naakt en vastgebonde aan een paal buite net voor de inn bedekt met allerlei warpaint ik vermoed scheldname( aangezien dat wat er in het commun staat toch scheldname zijn,andere tale kan ik niet lezen)
    siggy ging hun gebruike als afleiding om de lady veilig aan boord van het schip te krijgen
    dat lukte dus.twerd tijd dat we er zo snel mogelijk vandoor ginge voordat we achtervolgd werde
    eenmaal op het schip werd er weer een w8dienst opgesteld.bennep en ik ginge dan snachts op patrouille op het volledig schip terwijl voor de vertrekke van de lady alganar constant staat(aangezien hij geen slaap nodig heeft of eten)
    met dan nog iemand
    de 1ste nacht werde bennep en ik al onmiddellijk verrast door 2 vijanden,onderdek bijde voorraden.we zagen niet wie of wat ze waren.wel schote ze pijle af,maar geen gewone,kvoelde me verzwakke( ik weet van mijn eigen uit dat gewone pijle niet zo'n schade kunne doen).een ervan konde we dode,de 2de ook als ik nu niet in de val was gelope wat ze hadde klaargezet '-_-
    bennep was blijkbaar ook geraakt door zo'n pijl en ook verzwakt
    hmm ze hadde er 13 achtergelate en een potje met vloeistof.wss dat wat ons zo zwak maakte

x tijd gaat voorbij

we komen aan in de stad waar we de groep hebbe ontmoet,waar we dus werde achterna gezete door die goblins
    bennep en ik zijn ondertss bekome van die pijlen,alleen nog litteke te zien,tis gelukkig niet meer zwart rond de wonde
    anyway,de situatie in de stad bleek dus verslechterd te zijn.zelfs met onze trainingsessies en raadgevingen
    bennep en ik gingen nog wat vn de nieuweling helpe terwijl siggy en de rest ging overlegge met de "stadsraad"
    het blijkt dus dat er meer en meer goblin invalle plaatsvinde en de stad steeds kleiner word
    tword tijd dat we es een handje (of tandje xp) gaan bijsteken
    de vijand wou blijkbaar met ons afspreke,ze hadde ons herkend en haddep ijle afgeschote met daarop dan briefje
    we hadde uiteraard een plan.we ginge naar de afspraak ook al kon het een hinderlaag zijn.sig ging dan naar de afspraak met 4 snelle lopers,en 3 vn onze groep,waaronder ik( maar ik zou ver achterblijve,uit hun lichtbron en zou me in de boom verstoppe voor ranged attack if necessary)
    twas dus maar 1 hobgoblin,zo leek het toch.hij was de leider vn de hele bende.plots verschene uit het niets 3 golbins.maar niet gewone,tleek alsof het 2 goblins in elkaar waren.we hebbe ze even bevochten en ons toen wijselijk terug getrokken,richting stad terug
    avarion kwam alweer es in de probleme te zitten.mja hij moet nog gewoon ervaring op doen en tzal hem wel lukken
    eenmaal terug in de stad bleek het complete chaos te zijn,nog een deel vn de stad was gevallen.de situatie blijkt hopeloos te zijn...

Guest
    Gast

Bericht  Guest op vr okt 31, 2008 4:16 pm

hmm het stadsplein( of wat er van over is) ziet er ook maar verlaten uit.blijkbaar is het aan de haven te doen.dus lets go
    aan het begin vn de kade zien we horgar met zijn "leger" en de andere van onze groep.we moeste toch een aardig eindje renne vooraleer we bij hun waren.eenmaal bij hun zag ik in de verte dat er soldaten werden aangevalle door weer vn die in elkaar gesmolte goblins.2 stierve 1 sloeg op de vlucht maar stierf bij de poging.een vn hun schoot een vuurpijl af
    tgaf een grote knal en een raar teken verscheen in de lucht.
    goblins sloege op de vlucht behalve die gemuteerde.al de soldate sloege op de vlucht
    na x tijd te hebbe gediscussieerd kwame we dan toch tot de conclusie om door te vechte.uiteindelijk winne we het gevecht.maar horgar was plots wel echt groot geworde =/.rare gast
    anyway,siggy had een plan voor de kinderen en vrouwen te redden.morgenvroeg bij 1ste daglicht.
    ...de nacht verliep zonder probleme
    onze reddingsactie ging vn start.

out character: dat vn de specialroomthingy.ik was die sessie er niet bij dus ik weet niet welk ding mijn personage toen destijds had.so its up to you dm?

Guest
    Gast

Bericht  Guest op zo dec 14, 2008 11:33 pm

na de grote redding vn de bevolking van het kutdorp(ja knoem het een kutdorp,alleen maar slechte herinneringen aan)
    gingen we verder met onze reis richting shrawn
    het duurt toch nog wel enkele dagen voordat we er zulle zijn
    tijdens de reis hebbe de dorpelingen dus dinge vn de bemanning en dus ook van ons gepikt,zoals materiaal eten en geld
    goh ze durve nogal
    wij redde hun en dan pikke ze ook nog vn ons
    na overleg hebbe ze dan beslote om niks meer te stele
    maar toen was der weer een ander probleem
    er bleke grote ratachtige in het benededek te zitte
    daar hebbe we mee afgerekend,maar idan werd gebete en had er een soort vn ziekte ofzo aan over gehoude.maar tging vanzelf weer over
    ...
    [aankomst]: hmm khad me de stad wel wa anders voorgesteld
    achja,veel maakt het ook niet uit
    we ginge naar de inn waar charles en siggy al zijn blijve overnachte
    eenmaal daar krege we onze eigen kamers
    mijn kamer was leeg buite een raam en een grote kast,1ste zicht geen bed.deed kast open en hup viel bed uit in bootvorm
    tleek me wel stevig en zacht
    naderhand ging ik charles ff bezoeke en erna onder wat drinke met siggy
    bennep zou zogezegd een onzichtbare kast hebbe gezien
    die dwarfhumor toch
    =>gaan maffe
    volgende morge was charles vn zn tak aant make over een bedrol met een tekeing erop,maar ik zag niks
    heeft bennep hem soms besmet
    anyway,hier en daar hadde we bij ontbijt nog wat dinge besproke over geldverdeling,de groep en structurering
    ook krege we een brief met daarin een verzoek
    we ginge naar plaats vn afspraak.een grote ruimte binnen een gebouw omgevormd tot een soort vn jungle/bos
    hij wou dat we zijn huisdier ginge bevechte als een test
    maar we mochte hem ni dode
    twas een reusachtige aap,horgar werd zo aan flarde gescheurd/gebete/getrokke...
    idan liet ee grote wolk verschijne,zag er ni echt gezond uit
    siggy deelde de grootste klap uit en avarion de laatste klap
    het beest ging neer,twas bewusteloos
    we ware geslaagd voor de test

Guest
    Gast

Bericht  Guest op do jan 15, 2009 12:48 am

toch ging de man voor de zekerheid kijke naar zijn "huisdier" of het daadwerkelijk bewusteloos is en niet dood.maakte hem wakker en genas hem.het beest ging trug de bossen in
    daarna kwam hij ter zake
    we moesten voor hem een of andere kerel liefst levend gaan halen en trugbrengen tot bij hem met een beloning eraan vast.natuurlijk was deze opdracht niet zonder risico.het bleek dat de persoon in kwestie een getrainde spion is
    en binnen is gedrongen op vijandig gebied.hij heeft de vijand kunnen overtuigen om hem meer info te geven en meer toe te laten( in hun "maatschappij"). hij was een van hun bij wijze van spreken.hij wisteen voorwerp te bemachtigen,een of ander zwaard met een duistere steen in.dat gaf hem "superkrachten"
    nu is het dus aan ons om hemtegen te houde en ervoor zorge dat hij trug "normaal" word
    natuurlijk aanvaarde we de opdracht^^
    always in the mood for that
    alles was al geregeld,reispapieren,vervoer,onkosten
    nu was het alleen nog maar aan ons om te vertrekken
    ....
    na 2 dagen te hebben gereisd(zonder enige problemen or whatnot) kwamen we toch wel in een rare situatie terecht
    de weg was afgezet door een enorm net,uit de bossen kwamen centaurs die een nogal rare man achterna zaten(hij heeft een staart)
    de centaurs waren niet echt vriendelijk+ ze eiste een tol van ons
    gelukkig hadde we siggy en zijn intimidatiemethodes=p
    uiteindelijk lieten ze ons dan door maar pas nadat we met hun lunch hadden
    good deal,cause i was hungry like a beast*grin at charles*
    de kerel met staart was wat in de war,zijn naam was ze(my version of the name cause its cooler)

Guest
    Gast

Bericht  Guest op vr feb 27, 2009 3:34 am

wat ben ik blij dat we deze paarden hebbe en niet de hele reis te voet moete afleggen
    kmoet wel toegeven dat hele dag int zadel gevolgen heeft voor mn kont xD
    twerd maar eens tijd voor kamp op te slaan
    ik offerde me wel op om de 1ste wacht te houden
    mijn hoop op een rustige nacht werd teniet gedaan toen ik plots een javelin in me voelde dringen
    en niet zomaar een.het was een fucking groot ding
    uit het duister kwamen de schaduwen van grote wezens,eenmaal ze wat in de schemering stonden vn mn toorts kon ik uit hun postuur,reuk en gebrul opmaken dat het om orcs gingen
    ja meerdere zelfs
    er bleven maar komen,tleek wel als we naast een orcdorp aant slapen waren
    de strijd bleef maar duren,er leek geen einde aan te kome
    maar we gaven niet op,met al onze moed en laatste beetje kracht kregen we de laatste neer
    iedereen had het moelijk,zelfs siggy
    ah,maar alle 13 zijn ze afgeslacht. the bigger they are,the harder they fall.paarde bleken ok te zijn.dringend slaap nodig
    ....
    aah da slapen heeft mee deugd gedaan,al was het ietwat te kort naar mn goesting
    mja we mochte geen tijd verliezen,hup trug het zadel op.hier en daar nog wat besproken van de nacht en schedels gereinigt voor het de mense te tonen dat wij machtig zijn^^
    dus voor een goede reputatie:p
    ....
    hmm iets verdachts op de weg,een afgebrande koets,en sporen van een andere koets in de modder
    ik wed dat dat de sporen zijn vn de koets die wij moeten hebbe
    *makin haste*
    ....
    een dorp in de verte,good,mss eindelijk es wat vers voedsel en een goed bed^^
    hmm net voor het dorp kwamen we een gewonde man tegen,amper bij bewustzijn en op den duur bewustzijn zelfs kwijt
    charles zn gedoe wat ons normaal gezien geneest had blijkbaar geen effect
    hmm dan maar meeneme
    eenmaal in het dorp gingen we naar de 1ste de beste inn voor onder andere een slaapplaats,voedsel,info en een plaats voor de gewonde man te laten ruste en te laten genezen
    was plaats genoeg voor ons om te overnachten,twas wel duur moetk zeggen,mja dat is stal,bad,voedsel inbegrepen,en aangezien alganar niet eet zal ik dat wel verdele xp
    en nu bad in,lekker heerlijk warm water
    gelukkig hebk alganar op mn kamer,dus kan hem/haar/het wel vertrouwen:)
    s'avonds dan maar wachtdienst bespreken en wat gezellig in de inn gaan zitten
    aldus dat d8 ik toch althans,bah die handtastelijke dwarfs(no offense bennep)
    en avarion die weer niet eens zijn taak vervulde(dronk weer vn die special dwarven ale) was weer stomdronken
    heb hem maar vastgebonde op zn bed neergelegd voor siggy
    khad ook echt geen zin meer in die dwarfs ben dus maar gaan maffe,nadatk me opnieuw verfrist had
    ....next mornin
    time for us to go
    avarion was dus naakt omgekeerd vastgebonde bij de stalle,jammer datk het ni heb gezien,alé eig wil ik hem niet naakt zien
    de man die we binnebrachte maakte het dus al blijkbaar beter,en had zelfs een standje in de stad,hij ging ons helpe aan een vriendenprijsje
    uhu heb het gemerkt,zoveel geld hebk nog nooit gezien
    maarja,hopelijk is het allemaal waard=o
    we hoorde dat de koets 2 dage voorsprong had op ons,dus we ginge er maar in vol tempo er vandoor
    ...
    we besloten de nacht door te wandelen al te paard,paarden aan elkaar vastgebonde en alganar die dan wakker bleef aangezien hij geen slaap nodig had
    volgende morge wask toch wel uitgeput,denk dat het slapen op het paard met armor aan niet zo evident was
    maarja,als dat nodig is om de achterstand in te halen dan moet dat maar

Guest
    Gast

Bericht  Guest op vr maa 20, 2009 2:46 pm

urgh,giftige paddestoelen in brand steken,ja hoor heel slim
    soms krijg ik het er echt van vn de onwetendheid vn die stadsmensen/magiërs
    kvoel me zo het buitenbeentje van de groep
    enigste vrouw,enigste vn mijn soort binne de groep
    hmm en kan er ni echt met iemand over praten
    zelfs met bennep of/en siggy niet
    achja,we gaan maar es verder reizen
    ma 1st mij uitwringe,stupid charles throwing water all over me
    ....
    de omgeving blijft er ongeveer hetzelfde uitzien.i dont mind,like the woods.makes me feel at home
    ....
    tijdens onze reis werd avarion wakker,ik "vreesde" voor wat er met hem ging gebeuren nu*grin grin*
    siggy wachtte niet langer om ons in spanning te houde,liep instanly op hem af om hem weer een les te lezen
    MAAR,siggy verraste ons.hij liet de keuze nu aan ons wat voor straf hij zou krijgen
    ik koos ervoor dat hij het kampvuur aanhield en het eten ging voorbereiden.bennep had een uitstekend idee voor de oplettendheid vn av bij te schaven
    op willekeurig moment zou bennep met hem sparre en zou zich ni inhoude
    nu ja,da is mss wel wat te aangezien bennep nogal vn die woede-uitspattingen heeft.
    charles zou hem onder zijn hoede nemen om wat manieren bij te leren.ben benieuwd,hopelijk bekeert avarion zich ni tot het geloof vn charles,1tje is al genoeg
    zannan hield zich erbuiten,verstandige keuze om neutraal te blijven
    ...
    kmerkte aan de paarden dat ze niet nog zo'n nacht door kunnen gaan dus haalde dat aan in de groep om tege de ochtend aan de paarden te laten rusten
    anders kunne we niks meer met ze aanvangen
    ...
    tijdens de rustpauze beslote siggy,bennep,zannan en ik om maar te gaan jagen voor onze voedselvoorraad te vergroten aangezien de gekochte rantsoenen bijna op waren.
    plotseling hore we een luide schreeuw vn een vn onze groep.zeidde dat we werde aangevalle
    we schoten onmiddellijk in actie
    ik kwam voorbij de plaats waar het gevecht plaatsvond en zag 2 grote mensen,maar echt groot
    khad het idee om ze langs achter aan te vallen
    toen liep ik tegen het lijf vn 2 archers,pfuh hun materiaal was minderwaardig aan dat vn mij,ik kreeg wel verwondingen maar zij waren duidelijk gn partij
    allebei neergehaald
    bij de rest vn onze groep was het gevecht ook ten einde
    behalve iets vn een mage die ontsnapt is en die zannan ferm heeft toegetakeld
    blijkbaar wiste ze het vn die archers,kvond het raar dat niemand me te hulp kwam
    khad enkel mn hunting knife bij en mn tande,mja wa als het er meer ware geweest
    of zij te sterk waren dan was het mss fataal geworde voor sommige onder ons,onder wie mezelf
    maarja eind goed al goed

Guest
    Gast

Bericht  Guest op vr apr 10, 2009 12:17 am

bleh,tbegint me een beetje te vervelen dat we nu al x dage onderweg zijn te paard,altijd zelfde omgeving zowat
    niks voor mij
    maarja
    *plots*
    hmm tlijke wel mense die door de bome heen gaan,heen en weer=/
    wtf
    mss geeste ofzo
    we ware aant overlegge wat we het beste konde doen
    kamp opslaan of doorlope
    twerd dus da 1ste
    ach ik ben gwn gaan maffe,ze moete me maar wakker make alsk wacht moet houde
    mja bennep heeft me dus wakker gemaakt voor soort vn hinderlaag
    bleh,totaal geen zin in
    ktrek mn plan wel
    .....*verder gn maffe*

Guest
    Gast

Bericht  Guest op za apr 25, 2009 2:23 pm

de volgende ochtend werdk bruusk uit mijn nachtrust gewekt
    blijkbaar waren er 2 personen verdwenen,bennep en charles
    enige sporen dat er waren waren dat vn 2 tulpen met rode stip op en een metale tup.waarmee de bloeme wss in de grond werden gestoken.
    er waren ook sporen te zien dat er mensen werden meegesleurd,bennep en charles dus
    de groep besloot zich op te splitsen.1 groep bleef bij de paarden(waar ik dus ook bij was) de andere groep ging er op uit om ze te zoeken
    in het kamp hebbe we de paarden terug opgezadelt,rotzooi opgeruimd,vuur was al uit
    en de paarden op de weg gezet voor als er iets moest zijn we makkelijker weg konden gaan
    na x tijd kwam de andere groep terug met nieuws dat er verderop een dorp was
    mss dat ze daar zaten
    we snelde ons er naar toe
    maar op 1ste zicht leek het dorp nogal verlaten(de straten dan),we zage ogen op ons gericht staan vanachter een kleine spleet,geslote raam of een deur op een kier
    na even te hebben gesproke met mensen die de "guards" bleken te zijn was het ons duidelijk dat ook deze stad lijd onder ontvoeringen.blijkbaar hadden ze paar belangrijke personen ontvoerd.na de sporen te hebben bestudeert zagk dat er ook warforged erin gemoeid waren,dat voorspeld niks goeds
    het dorp was in totale paniek,economie ging slecht.mensen waren bang om nog buiten te komen.
    we waren aan het overleggen,we stonden bij de slager
    toen er plots in de verte een rookwolk opsteeg
    tvreemde aan deze rookwolk was dat de rook ni afnam of toenam
    ik ging een kijkje neme,te paard
    eenmaal kort bij de plaats ging ik te voet verder
    ik zag een nogal vreemd uitziende man,in vacht
    aan soort kookpot
    even verderop lag benned en wat leek,op 1ste zicht, op de ontvoerde mensen vn het dorp
    kbesloot geen risico's te neme en besloop de man met mn 2 rapiers getrokken
    blijkbaar had hij me al in het oog
    hij zei dat hij geen slechte bedoelingen had
    zijn accent is niet vn in de buurt
    liep voorzichtig op em af,en met een boog om hem heen naar bennep toe
    toen ik in een trap viel,blijkbaar van hem
    en hij zei niks
    klom eruit,terwijl hij bennep en de rest blijkbaar eten gaf
    dus hij heeft idd gn slechte intensies,voor zover ik weet
    mja bennep werd wakker,kgaf hem zn spulle terug
    twerd tijd da we naar het dorp gaan terug

Gesponsorde inhoud