videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

november 2018

madiwodovrzazo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
ma aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
do mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
do apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
do apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
zo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
do maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» KŠra Valmeyjar's journal
wo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
do maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
di feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Malcolm Merithal - Benoit - DM Jacky

Deel
    Bennep

Aantal berichten : 322
    Leeftijd : 31
    Registration date : 04-11-07

Malcolm Merithal - Benoit - DM Jacky

Bericht  Bennep op vr mei 01, 2009 6:42 pm

... door de gang aan het lopen met Jake, toen we een delegatie vikings tegenkwamen. Naar z'n gewoonte stelde Jake al onmiddellijk zichzelf voor, waarmee de vikings niet konden lachen, vooral die ene, waarvan ik later wist dat em Tragcar (spelling?) heet kon er niet mee lachen. Idioot Jake, diplomaten uitlachen.
    Ik probeerde een betere indruk te geven en nam gewoon het hand van de andere, Asvard aan en gingen door naar de meeting.

Kakesh gaf ondertussen nog de bezoekers een beperkte uitleg over de stad, terwijl we aan het wachten waren op Christia (spelling?). Het werkte Tragcar blijkbaar wat op de zenuwen, en hij ging weg op zoek naar het geluid van wapengekletter, dat van de nieuwe rekruten afkwam.

Dan kwam Christia eindelijk af, met enkele snow elves... die hebben we hier nog niet vaak gezien. De vikings werden onmiddellijk suspicious, en ik zou zeggen bijna paranoÔde. Blijkbaar hadden orcs & goblins de hele groep van Mablung en Merval afgeslacht, maar konden ze nog gered worden door mensen van de outpost. Toch bleven de vikings suspicious, en met hun handen op hun zwaard. Ze waren ook agressief met hun woorden, toen ik intervenÔeerde waren ze ook nog suspicous van mij precies! Kga em al niet meer verdedigen, dat kan em zelf ook wel doen.

De vikings hadden ook bijzonder veel kritiek op onze stad en onze way of life. Ze konden maar niet ophouden met commentaar geven en dingen voor te stellen wat in hun samenleving blijkbaar normaal is. Ook al hadden ze niet het recht om te mettlen in onze affairs mengde ik mij er niet meer in, lest the meeting go awry...

Ik gaf hen dan nog uitleg over de gangsituatie in de stad, en daar hadden ze ook kritiek op... zo schieten de talks wel niet op... Ik had zelfs moeten revealen waarom ik zoveel van de gangs wist... Meh dat had ik liever voor mezelf gehouden, volgende keer niet meer in woede uitbarsten.

Ze waren ook zeer verbaasd over onze forged eenheden, ze zeiden dat het een abomination against nature was... Denk niet dat ze snel bang zijn, maar ze reageerden wel bijzonder hevig op de construct... Dit gaan nog interessante dagen worden...
    Bennep

Re: Malcolm Merithal - Benoit - DM Jacky

Bericht  Bennep op ma sep 14, 2009 10:06 pm

<tis al effekes geleden de sessie, dus het kan niet zo accuraat meer zijn, ma ik zet hierneer wat ik er mij nog van herinner>

Met de meeting die ten einde liep, toonde Kakesh de vikings een plek waar ze konden overnachten. Ik wou vertrekken naar m'n goeie ouwe vertrouwde bar, maar ben toch met hen meegegaan. Ze maakten zich blijkbaar klaar voor een soort festival, met eten (duur eten zelfs geloof ik) en drank. Een groot bonfire, en een moet ik toegeven prachtig lied van <DD's character, will edit later>. Tijdens zijn speech erna werd hij blijkbaar aangevallen door een klein kutding dewelke de snow elf Mablung algauw doormidden kliefde. Hmmmm... een delicate diplomatieke situatie, en een verstoorde viking traditie.... de komende dagen beloven intens te worden...
    Bennep

Bericht  Bennep op di okt 20, 2009 2:24 pm

Het feest was ondanks de onderbreking toch nog op redelijk goede gronden geŽindigd. Tijd voor wat rust dan, terug naar mijn eigen bed...

De volgende ochtend was ik niet de eerste aan de ontbijttafel samen met Kakesh. Onze snow elf gast was er al, en algouw waren de vikings er ook. Kakesh wou eerlijk zijn tegenover de vikings ivm met de loting en de wedstrijd, maar ik vond dat een slecht idee: het kon de diplomatieke relaties tussen onze 2 volkeren teniet doen voordat ze waren gesmeden. Maar hij was koppig en vertelde hen toch de waarheid... Wel, hoe dat verder loopt zullen we later zien. Ze zijn dan toch akkoord gegaan om mee te doen met de wedstrijd. Maar ik denk nog altijd dat de prijs te hoog was...

De openingsceremonie, wat speeches, wat gejuich, the usual. Niemand verdacht gezien, maar het is dan ook moeilijk in zo'n grote crowd... Dan maar in de wedstrijd zelf...

Het eerste onderdeel: een race op het water. Mediocre performance, we zijn xx <moet blad checken, heb het niet hier in Gent> geŽindigd, dus we zullen in het volgende onderdeel meer ons best moeten doen om de eersten bij te halen voordat zij zich in de problemen nestelen met de gangs die ongetwijfeld op ons staan te wachten.

Het tweede onderdeel: een test van acrobatische skills. De vikings waren er eerst over (unsurprisingly), ik moest toch niet onderdoen, maar met onze snow elf vriend ging het alvast niet al te goed... de zware armor was misschien toch niet zo'n goed idee, ook niet voor mij. Allen vielen we toch redelijk veel in het water, maar na een tijdje ging het beter.
    Bij de klim ging het wat beter, maar nog niet optimaal. Mijn /kuch goede vriend kwam na, blijkbaar had hij pijn ofzoiets. Meh, we komen achter te staan...

Het derde onderdeel: speerwerpen en boogschutten, vervolgens over de koorden klimmen. Ging beter dan de vorige testen, maar toch nog niet optimaal. Ik hoop dat we nog de eersten kunnen bijhalen, de gangs zijn kortbij... ik voel het...
    Bennep

Bericht  Bennep op ma okt 26, 2009 12:39 am

Het volgende onderdeel: een doolhof. Hmmm.... ideale plaats voor een ambush van een van de gangs? We moeten een sleutel zoeken voor de deur die naar de uitgang leidt. Wel, na wat markeren van gangen en wat teruggaan overal had Asvard toch de sleutel gevonden. Maar het bleek dat Jake em had... hij moet toch ophouden met al die fucking grappen. Meh, kdenk dat hij eerder kieuwen zou groeien en zwemmen door de lucht.

Het laatste onderdeel: een mijnkar op rails zetten en die dan voortbewegen naar de finish. Maar hopen dat we niet de laatsten zijn...
    De kar erop gezet na wat geklungel, nu nog naar de finish trappelen van de ene kant van de stad naar de andere... nog beter voor een ambush? Ik zie daar gebouwen in de verte waar we door moeten..
    Na een gebouw al gepasseerd te zijn zonder overvallen worden, gebeurd het in het tweede gebouw: een ambush, door de Fallador Reavers. We worden van de rails afgeschud door een grote boomstam, en dan komen er enkele voor mij bekende dwergen, een paar humans en twee onbekende elfen op ons af. Zoals altijd komt de cavalerie te laat aan: Ghilthall met versterkingen kwamen de deur binnen nadat we al enkelen hadden neergeslagen. Gemerkt dat iedereen z'n mannetje kan staan. Niet echt anders verwacht van de vikings, maar die snow elf was toch ook goed. Over Thathar: hij werd gebackstabbed door Jake... dat mormel, na al die jaren dienst ineenkeer ons verraden?! Oftewel was hij altijd al een spion geweest... wanneer em weer bijkomt wil ik bij zijn ondervraging zijn, en ook die aanvoerder, moet niet te moeilijk zijn om te kraken...

Maar eerst nog de diplomatieke relaties tussen de vikings en ons, wat daarmee nu?
    Bennep

Bericht  Bennep op wo feb 03, 2010 5:47 pm

De aftermath van de aanval.... bahbah wat een zooi: bijna niks gevonden op de plaats van de overval, en contacten op het feest leverden ook niks op... bah dan maar wachten tot morgen op de verrader z'n trial... Ik hoop dat hij de grot krijgt...

Op het eten met Kakesh en onze gasten rijzen de tensions wat wanneer ik subtiele verwijten krijg van de vikings. Ze denken echt dat ik er wat mee te maken had?! Had het aan mij gelegen had ik Jake even naar een back alley vervoerd om em es fatsoenlijk te 'ondervragen'... Op het einde van het eten leken ze me toch wat meer te vertrouwen, althans Asvard toch.

Een uneventvolle maar rusteloze nacht volgt, met erna het ontbijt voordat de trial begint... I can't wait.

Met de aloude formaliteiten die een proces voorafgaan, worden de gevangenen met veel pracht en praal voorgeleid, bewaakt door de forged, waaraan de vikings al wat gewend zijn geraakt precies.
    Het proces wordt dan gestart, en de mensen doen hun verhaal, waar het overduidelijk bij is dat ze schuldig zijn. Maar er is iets raars... De smeerlap vanvoor heeft nogaltijd z'n stomme grijns op z'n gezicht... hij blijft dat maar doen... dan begin ik te denken... some things don't add up... Ik deel mijn zorgen met <ben naam van dwerg vergeten opt moment>, maar op dat moment komt Asvard naar voren om zelf Jake te interviewen, daar en dan... En het blijkt dat hij toch een onthutsende ontdekking maakt, want hij roept mensen bij hem in een aparte kamer.
    Hij doet zijn grand revelation dan: met zijn boek van zijn order... wat eigenlijk over de frostfolk zou gaan en de legende van de Frostmancer.... dus hij roept ons naar achter om een fairy tale te bespreken? Meh. Hij heeft toch een punt over het feit dat de frostfolk zouden kunnen binnenbreken, ze hebben allang geen raids meer uitgevoerd en het is merkwaardig stil aan de poorten... Asvard zegt dan dat Jake een agent is voor de frostfolk: de tattoo op z'n rug is dezelfde als het logo van de frostmancer... het zou wel heel merkwaardig zijn mocht dat waar zijn, maar ik moet toegeven dat zijn gedrag vreemd is... hij vreest de ice cave niet; integendeel....
    Ondertussen zijn enkelen afgedreven om Jake proberen te exposen: het is namelijk zo dat elke hoge officer gescreend wordt door magie, en het is verrassend dat Jake erdoor is kunnen komen. Niet lang erna horen we commotie en Jake blijkt niet te zijn wat hij lijkt! De bastard... een verrader, niet alleen van z'n job en de mensen maar van de stad en onze levenswijze in het algemeen! Een uitbarsting van mij resulteert in een gebroken greatsword en berispingen alom. Ze willen Jake levend houden om te gebruiken en te ondervragen... I can see some merit in that... I will oblige... for now... maar als hij een keer verkeerd ademt neem ik z'n kop er toch af...

Deze stunning revelation leidt tot plannen... de caves zijn misschien toch niet zo verlaten als wij dachten, dus we gaan er op uit om ze te checken voor eventueel scoutposten of iets dergelijks. Onze groep wordt opgesplitst in mensen die zich vermommen (met wat hulp van magie) als de gevangenen die normaalgezien terechtgesteld zouden worden, en bewakers.
    Bij de uittocht krijgen onze visitors ook de enorme golems te zien die zorgen voor water... en schijnen toch onder de indruk te zijn. Bah... buiten is toch ma kut koud... gelukkig kan Asvard de last van de kou verlichten door magie.
    Eenmaal in de grotten, droppen we onze vermommingen en trekken we erop uit via een veiligere zijroute eerst, waarbij we alleen maar bij oude, dode en onverstoorde ruines komen. We beslissen dan maar om naar de oude archives te gaan, kijken wat daar te vinden valt.
    En dan stort de vloer in.
    Bennep

Bericht  Bennep op di maa 02, 2010 8:29 pm

...wazig... khoor wat geluiden.... zicht focust zich... wat was er gebeurd ... oh right... brug ingestort
    Bah.
    Ik sta op en stof me af, al rond kijkend. Hmmmz.... niet veel licht... wat van de forged unit, ma voor de rest... Ik check eens rond voor andere ppl van de party en vind Tathar en Trakhar. Thatar lijkt wat tense en verwacht een aanval, maar hij kalmeert al gauw... hmmmz... die brug die instort... een ongeluk of een val? Als het het laatste zou zijn zouden we al dood zijn denkik. But still...
    Dan licht iets op voorbij een rots. Daar vind ik de rest: Asvard met een lichtgevende shield, Gilthall en Michelle... die bewusteloos op de grond ligt. Asvard voorover haar gebogen en haar wonden aan het helen.
    Ik vraag eens rond hoe het komt dat we semi-veilig zijn geland: it was a long way down... Maar niemand weet het.... weird.
    Uiteindelijk kan Asvard Michelle toch doen waken en ondersteunen, waarna we beslissen om een weg naar de archives building te zoeken.

Creepy... we zijn eronder... en het enigste licht wat we hebben komt van de Forged, en Asvard's shield. We moven langzaam: Michelle is nog altijd gewond. Enkele momenten later horen de anderen iets... jumpy bunch.... but I have to admit this place is creepy en neem m'n sword toch ter hand... wat een goed idee lijkt te zijn want ik voel ineens een scherpe pijn in m'n rug... Ik draai me om en zie een groot zwevend... ding! Het heeft wat mensachtigs over zich maar toch monsterlijk en partially incased in ice! De hele party schiet in actie, maar die dingen zijn fokkin' taai!
    Het zijn er ook meer dan 1, want ik hoor links en rechts nog geluiden van battle.. I hope the rest can take care of themselves, because these things are tough... a lot tougher than the scum back in the city... We horen ook nog een vreemde stem iets zeggen erdoor, maar de battle neemt het meeste van m'n aandacht. De vliegende dingen verwonden ons goed, eer dat ze neergaan... 2 neer... 2 gevlucht, fantastisch... well at least we got em.
    Asvard healt iedereen wat, en we komen samen rond een van de creatures.... het blijkt dat de fairytales van de vikings toch waar kunnen zijn.... en dan staan ze weer op! Die dingen waren niet dood! Ik kan gelukkig nog uit de weg springen, maar die dingen kunnen me toch raken wanneer ik down ben... Ze zijn ook ferocious, en hun aanvallen zijn fokking koud! Na enkele aanvallen te hebben geweerd en uitgedeeld, kunnen ze me toch genoeg raken en ik ga neer...

... om weer wakker te worden met het gezicht van Asvard voor me... hij redt me van de gewisse dood... I owe him.
    Iedereen recupereert weer een beetje en een discussie barst los om terug te gaan. Het is te gevaarlijk om te blijven, maar tegelijkertijd ook te gevaarlijk om terug te gaan: in de sneeuw buiten... wie weet hoelang we daar overleven?
    Dan toch beslist om door te gaan: Tathar heeft namelijk iets ontdekt in de muur. Gilthall z'n skillz en warhammer doen hier hun werk: en onthullen een geheime kamer, waaruit lauw water stroomt.... lauw? Bij inspectie van de kamer blijkt deze wel degelijk gebouwd te zijn, met een rudimentair altaar, en een ladder naar boven: in weg into the archives!

We komen langzaam korterbij het altaar en inspecteren het: Asvard & Michelle blijken zeer geinteresseerd erin, alsook in de kist die bovenop het altaar staat. Michelle herinnert zich dat dit soort kisten werden gesloten lang geleden met een mechanisme dat alleen maar levende wezens met warm bloed kunnen openen. Trakhar lijkt ongeduldig en laat wat bloed van hemzelf vallen op de kist met behulp van z'n gebroken zwaard. Maar het blijkt niks uit te halen, en gaat terug om de ingang te bewaken.
    Michelle weet ons dan ook te zeggen dat we het speciaal er voor ontworpen mes moeten gebruiken om het te openen. Asvard doet dit dan ook en we hebben access to the chest and it's contents. Blijkt dat er een staff in zit en een scroll... Handig... hoe weten we dat dit het is waarvoor we zoeken? Beter nog es de archives checken dan... Michelle weet ook de kist te doen krimpen, for easy transport. Handig.

Er wordt besloten om naar boven te gaan, waar Gilthall het panel openmaakt en we access hebben tot de archives. Een zeer zeer grote bibliotheek.... bah, hier nog in gaan zoeken in een taal die we niet kennen...maar ik besluit toch om wat rond te kijken: nu heb ik een kans om meer te weten te komen ivm mijn krachten, deze bib heeft misschien meer informatie erover dan de bib back in the city... Ik vind eerst een boek wat lijkt over de frostfolk te gaan, en geef dit dan ook aan de groep, en ga dan weer op verkenning naar een boek over mijn krachten... Ik vind er een die er iets lijkt over te zeggen...
    Bennep

Bericht  Bennep op vr apr 30, 2010 1:52 am

... erin gebladerd maar wat ik vind zijn alleen maar verwarrende afbeeldingen... hmmmz.... misschien kan Michelle hier meer zin uit opmaken... dus ga ik ook naar haar om het boek te geven. Wat ik vind is haar in een beetje vreemde stemming... komt misschien door dat gevecht, en de subtiele looks die ze zendt en ontvangt van Asvard.
    Ik dacht dat de vikings na een gevecht zich zouden opgelucht en blij voelen... niet dus.. ze lijken eerder meer geÔrriteerd dan tervoren...

Na een wacht te hebben besproken kan ik eindelijk wat gaan rusten... totdat ik wakker wordt van de kou... waar niemand last van biljkt te hebben buiten mij... bah.
    Maar dan hoor ik wat... een thud... vreemd geluid om hier te horen, maar voor de zekerheid toch maar met volle bewapening erop af gaan. Gilthall al voorgegaan, de rest is reluctant om voort te gaan, vooral Asvard... wel tenminste waakt Thrakhar over hem... maar als hij nog 1 keer denkt dat hij me kan bevelen laat ik em eens zien dat hun vermeende superiority alleen maar een stick up their ass is van gewoon tegen de kou te kunnen.
    Ik kan Tathar ook nog overtuigen om mee te komen, hij lijkt om een of ander reden nog kouder dan voor de battle... What the hell is wrong with ppl?

Aangekomen bij de trouble zie ik Gilthall over een rotsblok staan... crap... the building's collapsing... better get out of here before it comes down on top of our heads! En dan gebeurt het ook degelijk... ik kan niet snel genoeg uit de weg springen...
    Wanneer het stof eindelijk cleared horen we een familiar stem... waarbij Gilthall, Michelle & ik onmiddellijk zuchten... blijkt een rescue attempt te zijn door die crazy gnome inventor/engineer type... I could kill him if I weren't so damn cold...
    Dan gooit Tathar out of nowhere een speer naar een van de elven! Moet ik hen ook nog opbreken. Diplomacy my ass, dit is al de hele tijd meer en meer op een fiasco aan het afgaan! Maar ik zal proberen om toch nog m'n temper en opinion voor mij te houden, but when this is over I'm going to have a serious talk with Kakesh... Tot dan zal ik proberen braaf mee te spelen en iedereen van elkaars keel afhouden.
    Uiteindelijk dan toch maar met al onze spullen boven geraakt, en in de snow-cart beland om terug naar de stad te reizen... blijkt dat dat zelfs niet zo simpel is: driver is de weg kwijt... en als dat nog niet genoeg is zitten we ook nog eens vast in de sneeuw... day keeps getting better and better... zeker wanneer we een paar primitieve speren onze richting geworpen krijgen. I say: don't bother and just get out of here... maar gekke vechtgrage vikings gaan der liever op af... achja, kan misschien toch eens goed doen om wat woede af te werken op aanvallen die out of nowhere komen... Let em come I say...
    Bennep

Bericht  Bennep op za jul 03, 2010 2:35 pm

... een bloedig gevecht, maar wel nuttig om de botten wat warm te krijgen... damned this cold...
    We leken allemaal nog levend, alhoewel gewond, maar eenmaal terug in Fallador konden we allen rusten en de wonden verzorgen. Nodige rust...

De dag erna kregen we te horen dat enkelen van de council een geheim gehouden hebben... een geheim... van mij?! Alsof ze me niet vertrouwen. Een smoes van geen valse hoop geven, maar ze weten toch dat ze mij kunnen vertrouwen nu, en valse hoop? Heh, alsof dat mij iets doet. Ze zullen hier nog van horen...
    Curieus... de vikings zijn er, maar de elf is nergens te bespeuren? Misschien nog altijd de hersenen van z'n gigantisch zwaard aan het afschrapen. Heh. I still need to have words with him...
    De vikings leken ondanks het feit dat we weer een geheim hebben gehouden voor hun toch vergevingsgezind en receptief... blijken toch wat vooruitgang te boeken met die alliantie... maar eerst dat geheim wapen eens checken...
    Een lange liftrit naar beneden... tijd om de bezoekers wat beter te leren kennen... I have made the mistake of trying to read these vikings like I read city-folk... Moet er beter op letten, nu pas duidelijk geworden wat voor een verschillende cultuur zij hebben.
    Niet veel uit Trakhar gekregen, maar Asvard leek meer bereid om te praten.... of om te preachen... vreemd... hij lijkt z'n eigen woorden echt te geloven... these people are weird.

Beneden aangekomen, de hitte was verzengend... en welkom! Toen Gilthall het liet zien moet ik toegeven dat ik toch impressed was... een rivier van magma! Maar toen kwamen de problemen aan bod: nog geen manier om het te weaponizen... alle attempts totnogtoe have failed... damn. De vikings wisten van magic die tot wonderful feats in staat waren ivm vuur en hitte, maar deze zijn al lang verloren gegaan, samen met het verdwijnen van de fire magic uit de wereld... fantastisch... toch terug naar square one. Terug naar boven gaan om te vermijden dat we zouden smelten waar we stonden, de hitte van die magma was niet te geloven.

Weer een lange liftrit... probeerde nog wat beter met die vikings om te gaan. Found out that Asvard likes to preach... and he believes every word of it... ik blijf sceptisch en probeer m'n hoofd koel te houden en bij de realiteit... maar sommige van de dingen die hij zei klonken op een gegeven moment toch nog niet zo stom... zeker nadat hij een spell castte om me van de last van de hitte te verlossen... hmmmm.... food for thought. En dan een gebaar gedaan wat ik totnogtoe nog maar weinig heb gedaan... I reached out and thanked him.
    I think we're really warming up to each other... maybe this alliance can happen after all.

Maar ondertussen is er nog veel werk voor de boeg: Michelle en de scholars zijn bezig met de scrolls en books te vertalen... ik hoop dat ze iets kan halen uit het boek dat ik haar had gegeven. Dan is er nog de kwestie van de mogelijke verraders in onze stad, spionnen van de frostfolk. Gilthall vertelt me dat eraan gewerkt wordt, maar ik had toch liever first-hand eraan mee onderzocht.
    En dan nog een manier vinden om dat magma te gebruiken...
    These are going to be trying times... I hope everyone is ready for them.
    Bennep

Bericht  Bennep op za jul 31, 2010 7:56 pm

... nu dat iedereen klaar was, konden we vertrekken. Vertrekken naar een thuishaven, maar ook een vreemde plaats voor Christia en mij. We zullen er naar toe gaan als gasten, niet als ambassadeurs, wat ik op het eerste gezicht wat vreemd vond, maar ik vond het toch nuttig om er naar toe te gaan. De clues beginnen opeen te stapelen en ze wijzen naar de frostfolk. In dat geval wil ik zeker prepared zijn, en niemand kent de frostfolk beter dan de vikings.

De tocht opende mijn ogen wat, dagenlang in de koude zitten ronddwalen, geen ziel te bespeuren in de grote vlakten. Ben blij dat het met vlakten bleven, en bij bevroren sneeuw, en niet bij de poedersneeuw die ik van sommige gebieden rond Fallador ken.
    Een realisatie komt dan ook bij me op: ik denk dat ik nu pas begrijp waarom de vikings zo arrogant en haughty overkwamen in het begin. Compared to this, we live in relative luxury. Niet dat alles rozengeur en maneschijn in Fallador is, anders zou ik heel anders zijn, en zou mijn positie ook niet nodig zijn.
    Still, ik heb toch al wat bijgeleerd over reizen in the cold outside: Trakkhar leerde me de tenten op te zetten zo dat ze beter bestandig zijn tegen de kou.

Tijdens de reis probeerde ik al wat informatie rond de frostfolk los te krikken van Asvard en anderen, maar meer dan cryptische antwoorden krijg ik niet van hen. Zucht, dan maar een trainer of iets dergelijks vinden in Mittgard. Of misschien Trakkhar (spelling?). Maar waarom hij dat gebroken zwaard gebruikt om mee te vechten ontgaat me, en hij wil er ook nog niets over lossen. Meh.

Een waarschuwing aan Asvard geleverd over onze snow elf compagnion. Asvard en de andere vikings lijken al zowiezo al de snow elves te wantrouwen, omdat er blijkbaar dealings zijn tussen sommige snow elves en de frostfolk. Ik denk dat we al eerder het zouden hebben gemerkt of hij geallieerd was met de frostfolk. But still, die truk met de javelin toen we uit de bibliotheek werden gegraven blijft in m'n geheugen gebrandt: er is iets met Tathar...

Na enkele dagen komen we iets out of place tegen: een hand, uit het ijs, en enkele bloedplekken... een hand wat ik nog nooit gezien heb.... blijkt een snow goblin te zijn... hmmmz... Asvard denkt dat ik paranoia ben, maar ik weet bijna niets van the dangers outside...
    Niet te lang erna komen we enkele lijken tegen: de rest van de goblins. Tathar lijkt nog mogelijk nog kouder te worden, maar de reden ontgaat me weer... (hij neemt het zwaard van zijn eigen makelij mee, maar dat weet mijn character niet)
    Dan komen we een paar vreemde shapes tegen... enkele undead snow elves... blijkt dat Tathar ze kent: it must be some cold anger burning within...
    Ene grote erbij: een snow elf volledig encased in ice... there's magic involved there.... dat kan niet anders! To be desecrated so... Horrible!
    We gaven hen dan ook maar hun laatste rust dan weer terug. Het zal nog even duren eer Tathar dit kan aanvaarden denk ik.

Niet lang na dat ordeal met de wandelende doden komen we eindelijk aan... Mittgard! 3 grote bomen houden de wacht en begroeten ons het eerst, dan zien we de vikings, en we worden binnengelaten...
    Asvard geeft me de tip om niet zwak over te komen... sounds like I should take that tip to heart when I enter...
    Nooit gedacht Fallador te verlaten, laat staan de stad van de vikings te zien, but here I am. Into the (relative) unknown...
    Bennep

Bericht  Bennep op vr aug 20, 2010 8:51 pm

... een koninklijke ontvangst.... letterlijk! Hun koning, Goodrick Greylock en koningin Irsa groeten ons! Niet aan verwacht... We share acquiantance and move into the city... waar ik een korte tour krijg terwijl we op weg zijn naar het paleis. Ik moet zeggen dat het een praktisch volk is, en moedig, maar dat ze ook enkele natuurlijke hulpbronnen hebben hier: hot springs, en 3 enorme bomen met een symboliek eraan vastgehangen. Die is mij lichtjes ontgaan, terwijl ik rondkijk naar al hun verdediging, hun manier van omgang and the sheer size of the city, its walls and it's natural splendor: the 3 trees... grootste die ik ooit heb gezien en ik ben er bijna zeker van dat het ook de grootste zijn die nu bestaan. Van Asvard krijg ik een vreemde dualistische uitleg. Van Trakhar krijg ik een poging tot het simpeler maken van die uitleg, but I guess you need to be a viking to understand...
    In het paleis kiezen Christia & ik een kamer en krijgen we de instructie om 's avonds terug te zijn. Asvard stelt dan voor om me in zijn tempel rond te leiden met een verrassing daar...
    Wonder if he'l try to make me a holy man or something? Good luck with that. Although his god and Christia are the only ones who've ever done anything in my view...

Wat een tempel: lijkt meer een fort! Ook aan de binnenkant is het meer een verdedigbaar gebouw dan een heilig gebouw... alhoewel de altaar en de banken verraden dat het toch een soort tempel is. Een kleine man bedient en onderhoudt de vuren, maar ik had niet eraan gedacht dat het offense zou nemen wanneer ik erachter vroeg aan Asvard. Oops, gotta be careful I don't insult anything, de waarschuwing van Asvard en het gedrag van iedereen hier; ik ben niet meer in Fallador, en kan niet meer doen alsof ik in een human stad ben. Deze cultuur is veel te anders.
    Een overste van Asvard groet ons, Acolyte Saga, en ze willen ons rondleiden, maar eerst komt blijkbaar een ceremonie.... great.... I hate these things back home, boring lectures... but maybe it's something else here, seeing as these vkings are a warrior people. Asvard gaat dan aan een bel trekken, en mensen stromen toe, waaronder een elder Halfred die de ceremonie helpt begeleiden.
    Tijdens de ceremonie, ik probeer m'n aandacht er bij te houden as to not offend these people, maar dan gebeurt iets wat ik nooit in duizend jaar zou verwachten... een stem... vreemde stem in mijn hoofd. Soothing yet fiery, maar ik kan ze niet verstaan: het is in de taal van de vikings. Bijna alle vikings hier horen het en waren in een soort trance. Opgejaagd doch gerustgesteld (zeer vreemd gevoel, die 2 tegelijkertijd) kijk ik rond wat de hell er aan de hand was, maar iedereen bleef maar blisfull luisteren, en dan zie ik het shield van Asvard en de staf die lijkt op degene die we in de grot gevonden hebben zweven.... een vurige flits.... en dan is er het shield alleen maar, maar anders...
    En dan is de stem weg... iedereen lijkt oftewel extatisch of verward (dat laatste voor mij), blijkt later dat dat werkelijk Kenna(spelling?) was...

(dit gebeurt ondertussen en m'n character heeft weet dat hij weg is, maar is meer gefocused op de gebeurtenissen in de tempel)
    Trakhar krijgt zelf nog bezoek van iemand, en ze vertrekken naar de smith (m'n character weet dit niet: Trakhar krijgt die magic horn die van z'n pa was en vertrekt met z'n nonkel naar de smid om z'n zwaard te laten reforgen)

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu wo nov 21, 2018 7:09 pm