Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

mei 2024

madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Wedstrijdverslag 24/04/2010 Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


      Wedstrijdverslag 24/04/2010

      JTG wizard
      JTG wizard
      Admin


      Aantal berichten : 1109
      Registration date : 20-10-07

      Wedstrijdverslag 24/04/2010 Empty Wedstrijdverslag 24/04/2010

      Bericht  JTG wizard zo apr 25, 2010 5:53 pm

      gisterenavond is er bij nog eens A Game of Thrones boven gehaald met een uitbreiding van A Clash of Kings. hiervan is enkel de zesde speler van gebruikt en het gebruik van seige engines.

      House Stark "wit": Joke
      House Baratheon "geel": Johnny
      House Martell "oranje": Robin
      House Tyrell "groen": Sven
      House Lannister "rood": Werner
      House Greyjoy "zwart": Tijs

      het is een heel bewogen spel geweest.
      want voor Sven was het zijn eerste keer en voor Robin zijn tweede potje.

      het verslag:
      House Lannister en House Greyjoy hadden een pakt van het begin dat ze elkaar niet zouden aanvallen tenzij ze een beurt op voorrand zouden melden dat het pakt over was. er was een Navo verdrag opgestart tussen House Baratheon en House Greyjoy. House Stark en House Baratheon wilden een niet aanvallend pakt na de eerste 2 ronden.
      de eerste ronden was al meteen veel duidelijk. Johnny die al zijn troepen op Koningslanding had gegooid had dit al veroverd in de eerste beurt. wat best heel goed overkwam en hem goed geholpen heeft gedurende het spel om zijn macht te behouden in de 3 invloedsgebieden. Robin en Sven die de eerste 2 ronden hebben moeten ondergaan hoe het spel verliep kwamen in het begin wat trager opgang. door het pakt tussen Werner en Mij konden we alle bij snel uitbreiden en groeien tot een heel sterk leger. aangezien er 3 beurten achter de gang rekrutering kwam. Werner die zich volledig op Johnny gooiden, en mijn legers trokken Joke haar kant uit. waaruit dus het niet aanvallend pakt voortvloeide tussen Joke en Johnny. zowel Werner als ikzelf waren goed opweg om te winnen we hadden de grootste legers en de overwinning van Werner op Johnny en van mij op Joke waren redelijk dichtbij. Robin en Sven begonnen ondertussen ook steeds meer en meer in het spel te geraken en hun legers begonnen ook steeds meer gebieden te bezetten. tot er ineens een grote verandering kwam in 1 ronde tijd. de machtsgebieden werden herverdeeld waar Werner heel wat machtfiches had ingegooid om het zwaard te bemachtingen. Johnny bundelde zijn krachten die hij op het bord had staan. en viel met met zijn leger Werner aan. hierbij werd vrij snel duidelijk wat het voor en nadeel is van de seige engines. werner die die ronden heel wat terrein aan Johnny moest teruggeven trok zich terug. Joke die ineens op haar beurt mijn legers begon weg te vegen met 2 paardjes en een seige engin aangezien ze eerder aan de beurt was dan ik. stond ik op een moment van een grote beslissing wat het spel helemaal zou doen gaan veranderen en mij toch nog een kleine kas te geven tegen Joke haar optrekkend leger. ofwel Joke aanvallen wat een bijna onmogelijke zaak was om te winnen voor mij op dat moment aangezien de orders die ik op het spel had liggen en de kaarten die ik nog in mijn handen had. Joke mij volgende beurt helemaal van de kaart had kunnen vegen aangezien ze in het midden van mijn rijkje stond met haar troepen. heb toen uiteindelijk besloten inplaats van niks aan mijn positie te doen, Werner aan te vallen over zee waarmee ik een kasteel zou kunnen veroveren aangezien daar een seige engin stond en 2 paardjes die in dat gebied waren terug getrokken. ik val daar binnen en win het gevecht. Werner die op dat moment helemaal in de ban is geraakt van hoog verraad. laat zijn Johnny links liggen en wilt zich volledig tegen mij gaan keren met ondersteuning aan Joke te vragen om mijn macht op zee weg te vagen. Robin en Sven die steeds meer begonnen te vechten onderling om gebieden begonnen ook stilaan tegen Johnny te keren. waardoor Johnny het toch niet zo makkelijk had als hij verwachte nadat Werner van de kaart was geveegd. op het moment dat de Westeros kaarten terug gedraaid worden voor de start van de volgende ronde word al snel duidelijk wat effect dat het geeft op het spel. er is op nieuw een strijd der koningen. dit heeft een groot belet er zijn maar zeer wijning spelers onder ons met een paar Machtfiches waardoor de hele machtsgebieden worden omgegooid. ik kom voor Joke en Werner te liggen in beurt van volgorde. maar bij het zwaard wordt ik laatste wat toch een groot nadeel speelde aangezien ik nog weinig kaarten overhad. en bij de Postraaf kom ik heel goed te liggen ik kan het maximum van 3 sterren leggen na heel wat rondes te zitten zonder sterren. hierdoor kom ikzelf terug in het spel. omdat ik nu eerder dan Joke kan toeslaan en samen met ondersteuning haar leger midden in mijn rijk kan verslaan waardoor ze sterven aangezien ze haar leger niet kon terugtrekken. kom ik terug op een betere in het spel te liggen aangezien Joke haar grootste en machtigste leger was vernietigd. dit ter voorafschaduwing van mijn bondgenoot Werner die zich op dat moment heel wat minder bondgenoot vond. Johnny die zijn krachten nu moet verdelen over 3 mogelijke aanvallen vanuit Robin, Sven of Werner zijn kant wel steden winnen maar moet er telkens ook weer afgeven. Joke die een gevecht met mij aangaat op een belangrijk punt wint het gevecht maar geeft mij het voordeel om al mijn kaarten terug op de hand te nemen nadat ik toch een kasteel heb verloren. Werner die nu al zijn planning door de ijle lucht ziet verdwijnen kan nog wel zijn rijk terugveroveren wat hij verloren had aan mij maar daar bleef het dan ook bij. ik heb mijn zinnen terug gezet op Joke haar land goed en probeer haar zoveel mogelijk eenheden te laten verliezen ondanks ik soms een kasteel moet verlaten zonder dat ik daar een machtfiche op kan plaatsen. maar ik wel Joke haar hoofd gebied en the thuis haven van House Stark kan veroveren. hierbij verlies ze nog legers waar door haar troepen heel wat minderheid zijn geraakt ten opzichte van die van mij. er valt dan ineens terug een rekrutering waardoor ik mijn eenheden kan aansterken. Werner die dan ook terug in het spel komt aangezien hij terug een deel kastelen van Johnny had kunnen veroveren. en Johnny die problemen bleef hebben met Robin en Sven kwam niet vooruit. ik kan mijn voordeel hallen uit het feit dat ik eerder lig dan Joke en Werner in de ijzeren troon. kan zowel Werner zijn rijk terug binnen vallen voordat hij mijn rijk kan binnen wandelen met zijn seige engines Joke die haar hoofd basis terug wil veroveren gooit al haar sterkte wapens in. waardoor ik terug in extra kaart voordeel kom. ik kan Werner zijn bedreiging op de zee uitschakelen. waardoor ik mij kan volledig kan consenteren op het land. en ik ondanks Werner en Joke hun laatste spartelingen toch mijn 6 kastelen bemachtigen en hier een heel lang spel kan afronden maar het was een zeer bewogen spel met veel verandering van diegene die het meeste macht had. en dit zeker nog besproken gaat worden vooral op de ronde die alles heeft doen draaien voor een heel deel spelers en door een heel deel spelers.

      Greyjoy "zwart": Tijs wins the game

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu di mei 14, 2024 9:09 pm