Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

mei 2024

madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Idan - Johnny - DM Tijd Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


    Idan - Johnny - DM Tijd

    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher zo mei 04, 2008 4:34 pm

    Session 03-05-2008

    We zijn vanmorge eindelijk de haven van Korranberg binnengevaren. Op zich was het aan boord van het schip wel fijn, maar het is toch goed om weer vaste grond onder mijn voeten te hebben. Ook ontmoette we een meerdere van Charles, die hem eindelijk genas en ons voorlopig vergezeld.
    We zijn naar een wapenwinkel geweest, en ik heb de javelin die onder op de zeebodem licht kunnen vervangen.
    Er lijken wat problemen in de stad te zijn, guards onderbemand of zo, maar dat kan me eerlijkgezecht niet veel schelen, M'n reisgenoten houden de banditen wel op nodige afstand.
    Niet veel later kwamen we een dwarf, een shifter en een construct tegen. nadat Sigmundr en zo wat met hun achtervolgers hadden "gespeeld"(hun woorden), en ik hun leider met magie kennis heb laten maken, zijn ze met ons me gekomen. Ik moet nog maar even afwachten of het zo'n goed idee is om die construct mee te laten komen, ik vertrouw hem niet totdat hij zichzelf als betrouwbaar heeft bewezen. We hebben al genoeg problemen zonder dat ze met ons mee reizen
    Die dwarf is wel een aardige aanvulling voor de groep, maar wat ik over die shifter moet denken weet ik nog niet. Even afwachten en dan zien we wel.
    We zijn toen als beloning voor het opruimen van die banditen op de kosten van de stad gaan eten, brood, kaas en vlees, en daarna zijn Siggy en co wat guards gaan trainen. Ik heb zelf ook een boltje afgevuurt, en m'n training is zeker niet voor niets geweest.
    Die elf moet zig wel eens wat beter leren beheersen, voor hij ons echt in de problemen werkt...

    DM Tijd schreef:ff een korte campain memorie
    het schip waar jullie op vertoefde en mee reisden is aangekomen in korranberg. toen jullie van boord wouden gaan is er een persoon op het schip gestapt hij was niet echt groot geschapen maar hij sprong toch derekt in ieders oog op hij had een breastplate aan met daarop het teken van olladra met een gele mantal die bevestigd was aan zijn brestplate met weer de dobbelstene van alladra hij kwam het schip gewandeld en zegende iedereen in de naam van olladra en vroeg naar charels, een verdere voorstelling buite zijn naam was niet echt meer nodig en hij hield zich verder op met charels voor het moment. hij had charels zijn ziekte ontnomen en toen zijn jullie de stad ingewandeld jullie zijn op het handelsplein aangekomen. waar jullie verschillende inkopen hebben gedaan en gemerkt hadde dat er toch het een en ander scheelde met de stad op dat moment, er was namelijk spraken van een roversbende. toen charels en sigmundr' de general store terug buitenkwamen liepen er 3 personen het dorp op een dwarf, een chifter en een warforged. ze werden achterna gezeten door een bende goblins en hobgoblins dit draaide uit op een klein gevechtje wat toch niet heel gladjes was verlopen want sigmundr' had rake klappe gekregen. maar eind goed want er zijn er een deel op de vlucht geslagen. jullie zijn hierdoor warm onthaald in de inn omdat de guard die de inn bewakte een woordje tot de waard had gericht in de namiddag hebben jullie een dienst bewezen aan de stad door wat nieuwe recrute te begelijden en te trainen


    Laatst aangepast door Wild Researcher op zo mei 04, 2008 9:33 pm; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : Typo's)
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher za mei 17, 2008 2:26 am

    Session 16-05-2008

    Ik ben vanmorgen wakker geworden van een hoop lawaai. Toen iedereen wakker was gingen we naar beneden en troffen we de waard bewusteloos aan. Ik bekeek zijn wonden en stopte het bloeden zo goed ik kon. Het had geholpen, want hij werd weer wakker en zij dat het wel ging, en dat er 3 aanvallers waren. Ik ben achter ze aangerend, en trof de rest van de groep buiten aan, ze waren achter die dieven aangerend.
    Voor ik goed en wel bij de groep was, waren die dieven al dood.
    Toen liepen we de bemanning van het schip tegen het lijf, en moesten we weer vertrekken, we hebben niet eens de tijd gehad om terug te gaan naar de inn.

    Op zee was het redelijk rustig, tot de 2de nacht. Schijnbaar was de wacht in slaap gevallen, en hebben een hoop skeletten geprobeerd het schip uit te moorden. Ze waren nog bijna in hun opzet geslaagd ook, Ze hadden zelfs mij neergehaald... Hoe dat kon weet ik niet meer, dat is een beetje vaag. Ik weet wel dat ik problemen had met mijn distrubt undead, die spel is in het echt toch niet zo gemakkelijk als dat je het op een oefen doelwit cast.

    De volgende dag kregen we een beloning van de kapitein, zo'n 50 goudstukken. We liepen de haven binnen en zijn eruit gehaald door magie. We gaan nu over land verder.

    DM Tijd schreef:jullie zijn al dan niet fris uitgeslapen, maar normaal was iedereen wel tevreden met nog eens een stevig bed dat niet dobberde op de zeespiegel. smorgens is onze goede nieuwe vriend zijn gebroeder charels gaan wekken om met hem wat te bidden en dankbetuigingen te doen naar olladra.
    maar de ochtend was nog niet tegoei begonne of er was beneden al trammeland. jullie zijn naar beneden gegaan en een deel van jullie is onder leiding van sigmunder naar buiten gehold om de bende tegen te houden. het andere deel van de groep heeft onder leiding van idan de waard geholpen. en is uiteindelijk ook achter sigmunder aangehold. aan het dok werden jullie opgewacht door 2 bugbears en een hobgoblin die weer gewapend was met een stevige boog. na veel harde en rake klappen zijn de bugbears neer gegaan en is de hobgoblin gaan lopen. na het gevecht kwam de kapitein van het schip met zijn bemanning aan lopen en zijn jullie terug verder vertrokken op weg naar rhukaan draal. de 2de nacht toen de manen schenen en weerkaaste op de waterspiegel. werd het schip overspoeld door undead skeletten Exclamation dit gevecht liep eerder moeizaam waar samenwerking onder bemanningsleden eerder sprookjes waren en er een mengelmoest van vleesbrokken onstond op het middendeck (indien jullie gechard werden daar wouw ik de volgende doden niet terug mee oproepen Rolling Eyes ) uiteindelijk zijn jullie dan toch aangekomen in rhukaan draal met eerst nog hard werk te leveren op het schip aangezien het schip door de aanval onderbemand was geraakt.

    Het gaat nu ook een stuk beter met de campain nu we het vaker spelen, voor mij ten minste.


    Laatst aangepast door Wild Researcher op ma jun 02, 2008 9:26 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : added quote)
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher zo jun 01, 2008 2:11 am

    We zijn aangekomen in de stad.
    Na een lange zoektocht vonden we Falian in een inn, en hij vroeg 54 GP p.p. voor de reis.
    Na lang overleg besluiten we de reis te nemen, maar voor we bij zijn elemental cart komen, zijn er eerst een paar bugbears.
    Siggy Probeert mij omver te lopen, en slaagt daar in, ik viel, en liep daarbij een paar flink schaafwonden op.
    Dankzij Charles vriend sta ik weer snel overeind, en kan ik verdergaan met het gevecht. Alleen staat siggy nu in de weg... Nu ja, hij is een gezonde vent en kan wel wat steen verdragen, bovendien boontje komt om zijn loontje.
    Ik gebruik steen-hagel, en raak hem naast de 2 bugbears.
    Een van die bugbears kon dat niet goed hebben en stormde langs iedereen om mij te raken. Na 2 keer geprobeert te hebben hem te elektrocuteren(sp fix later), word hij alsnog neergeslagen door iemand anders.
    ...Word vervolgt.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher vr jul 11, 2008 9:05 pm

    We zijn dus bij de inn aangekomen en er een human mee wilde reizen, (voelde zich niet helemaal veilig, alleen in goblin gebied.)
    Onze tocht begon met een zeer interessante element kar (veranderd in steen en terug, rijd even snel als ik ren, en overal doorheen...)
    Onze eerste nacht was er één met veel muggen, wegens veel te veel licht...
    De tweede nacht had een ander probleem: Een aanval van enkele warforged, die ik maar net overleefde:affraid: ... Zo'n micro-model had me bijna te pakken...
    Ik kan het gelukkig nog navertellen...
    De volgende dag kwamen we op onze bestemming aan, maar het dorp was verwoest en geďnfecteerd door ondode. siggy heeft al verkent en we proberen nu het gebouw onopgemerkt binnen te komen, terwijl we mogelijke verklikkers opruimen.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher za jul 12, 2008 9:47 am

    Wel, we hebben genoeg gevochten voor vandaag vind ik, nog 3 spells over, die ik waarschijnlijk nodig zal hebben, we moeten ook nog terug....
    Lastig vechten in het donker, en die zombies kunnen wel zien...
    Ik ben Olladra en aanbidders wel wat dank verschuldigd ondertussen, wat was het? feesten, geluk en gezondheid? klikt toch goed...
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher vr aug 08, 2008 8:00 pm

    In de kamer was een lastige puzzel. Bennep, de dwerg heeft het met wat geluk opgelost.
    We weten nu waar we moeten zijn, en we rennen zo snel mogelijk terug.
    Onderweg kwamen we een al wat oudere man tegen, Die bloed moest hebben. Die heeft siggy de verkeerde kant op gestuurd, en iets later merkten we dat we gezien waren.
    Nadat we naar de car zijn teruggerent, zijn we vertrokken, en we zijn te voet verdergestuurd nadat we aan der rand van het slagveld.
    Hier hebben we met een lief klein schattig krabbetje gevochten, die de nieuwe een kop+armpje kleiner maakte, en wat later tegen wat wolfkes.
    We zijn een mooie partij loot tegengekomen, waaronder een paar wands.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher vr okt 31, 2008 10:16 pm

    We hebben de zoon van de innkeep gedood zien worden, en dat heeft wat gevolgen gehad, en er is wat versterking in stad.

    M'n kamer had een raam dat niet openging...
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher vr dec 12, 2008 10:04 pm

    We hebben de rattenplaag verholpen, maar ik werd gebeten door 1 van hen.
    Een paar dage ziek geweest... maar weer beter .
    In de tussentijd heeft siggy onze groep wat officieeler gemaakt, en een naam voorgestel, combatica draconis.
    Wie noemt zich nu naar draken? Hebben we niet al genoeg problemen? Combatica Arcanis daarintegen....
    Ondertussen zitten we weer in de inn, (waarom eigenlijk, er moet toch wel een beter in te vinden zijn..., Hoewel, spijkerbedden hebben ze ook Bennep gestoord, en charles die een mooie tekening op zn bedroll heeft.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher vr jan 09, 2009 6:06 pm

    Vorige sessie zijn we in de inn geweest en heb ik karel zn bedroll bewonderd, hebben wat negepraat over onze groepsnaam, en we kregen een uitnodiging om een klusje op te knappen.
    Nadat we naar het afgesproken adres zijn gegaan, en de bedelaar hebben overtuigd de duur te openen, moesten we onszelf beweizen tegen een aap. ik gebruikte een stinkwolk om hem uit het bos te lokken, en hij viel meteen aan. we hadden hem verslagen (doden mog niet), maar 1 van onns overleefde het niet.

    Mijn spells:
    Level 0
    Acid Splash
    Magic of Faerűn
    Disrupt Undead
    Player's Handbook v.3.5
    Light
    Player's Handbook v.3.5
    Ray of Frost
    Player's Handbook v.3.5

    Level 1
    Accuracy
    Complete Arcane
    Burning Hands
    Player's Handbook v.3.5
    Chill Touch
    Player's Handbook v.3.5
    Fist of Stone
    Complete Arcane
    Hail of Stone
    Complete Arcane
    Magic Missile
    Player's Handbook v.3.5
    Orb of Acid, Lesser
    Complete Arcane
    Orb of Cold, Lesser
    Complete Arcane
    Orb of Electricity, Lesser
    Complete Arcane
    Orb of Fire, Lesser
    Complete Arcane
    Orb of Sound, Lesser
    Complete Arcane
    Shocking Grasp
    Player's Handbook v.3.5
    True Strike
    Player's Handbook v.3.5

    Level 2
    Fire Shield
    Player's Handbook v.3.5
    Fireball
    Player's Handbook v.3.5
    Flame Arrow
    Player's Handbook v.3.5
    Gust of Wind
    Player's Handbook v.3.5
    Ice Storm
    Player's Handbook v.3.5
    Lightning Bolt
    Player's Handbook v.3.5
    Poison
    Player's Handbook v.3.5
    Ring of Blades
    Complete Arcane
    Sleet Storm
    Player's Handbook v.3.5
    Stinking Cloud
    Player's Handbook v.3.5
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher wo maa 04, 2009 5:47 pm

    We moeten dus achter een spion met een magisch voorwerp aan, in een zwarte koets.
    We gaan achter hem aan, op magebred horses.
    We komen een bende centours tegen, en bouwen een feestje.
    En we hebben de groep zaat uitgebreid.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher wo maa 04, 2009 5:49 pm

    We hebben wat ogres gekilled, nog een paar ogres gedood, enm enkele ogres verslagen.
    Zelf heb ik er 2 van de 12 neergehaald, best een goed gevecht.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher wo maa 04, 2009 5:55 pm

    We hebben een vreemde opgepikt langs de weg, en hij heeft ons wat waardevollen voorwerpen verkocht, toen hij eindelijk zas bijgekomen.
    Een zwart versiert doosje, met een sleutel, dat mij schijnbaar kan teleporteren. best handig, maar niet onuitputtelijk.

    Ik ben daarmee dus terug bij onze uitvalsbasis geland, en heb met de wolven gepraat.
    Terug bij de groep, blijkt het voorzerp uitgeput.

    En de tussentijd hebben we de achtervolging niet gestaakt, en lopen we snachts zelfs door.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher zo okt 18, 2009 3:26 pm

    We zijn eindelijk weer onderweg, en als we een kwartier willen stoppen om de paarde en onszelf wat rust te gunnen, en de paarden wat te laten drinken, zien we enkele dode karkassen.
    We hebben een zwaar gevecht gehad met verdwijnende-verschijnende honden. misschien verdedigden ze hun prooi?
    Ik ben blij met de hulp van Korven, zonder hem was het voor mij iets moeilijker geweest.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher ma feb 22, 2010 1:21 pm

    Nadat de verwoestende vuurbal (als in ronde bal van vuur, niet de spel want ik heb geen spellcraft gegooit.) mijn paard er vandoor heeft gejaagd, ben ik zwaar gewond geraakt.
    Maar het ging al snel weer beter.
    Aangezien niemand meer een paard had, zijn we te voet verder getrokken, samen met dru, en haar nieuwe wolf-vriend, En nadat ik een tijdje met korven's zadel had rondgelopen, en we nieuwe paarden hadden gekocht in de stad (Die me veel te veel op shran lijkt, maar dan met alleen! goblins en halflings...)
    Wel, ik besloot me zak stenen op de plaats te hangen waar normaal geld hangt, in de hoop dat ze me geld met rust laten.
    Vergeefse hoop, natuurlijk. Ze stopte er een explosief papier in en voor ik dat doorhad was ik er al door verblind. Ik hoop dat dat niet te lang blijft duren. Nu ja, sigmunder heeft voor mij nieuwe travling gear gehaald, en hij heeft nu mijn magic box of portalling. voor zolang ik blind ben dan toch.
    Eenmaal bij de inn, worden we schijnbaar aangevallen door metalen honden, maar dat blijkt loos alarm te zijn.
    We worden wel vergezeld door een zo te horen kleine warforged, met magishe vaardigheden schijnbaar.
    Sigmunder lijkt er gelukkig niet blij mee, maar we zien wel hoe lang deze het volhoud. Als het geen spion is dan.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher zo mei 02, 2010 10:15 pm

    We besluiten om de rovers in de val te lokken.
    Dit door met een boot te varen tot ze ons aanvallen.
    We hadden echter onze tegenspelers onderschat, en ze hebben ons op de een of andere manier onze spullen buitgemaakt(incl. de hamer van Sigmunder) , en Bennep.
    En die kleine warforged is nog irritanter dan ik dacht. Hij probeerde mij in het water te gooien.
    Bennep had zijn schild achter gelaten en er was iets ingekrast.
    Wel kon ik plots weer zien. Ik dacht die kennis even voor mezelf te houden.
    We besloten dan maar naar de inn te gaan om informatie in te winnen. En ook om servies een kans te geven z'n spell te casten en dat boek te ontcijferen.
    Zo gezegt zo gedaan.
    En ondanks het late uur zijn we naar de waarschijnlijke schuilplaats vertrokken.
    Aangezien de kat van Servus geen andere ingang kon vinden, is Sigmunder terug gegaan naar de stad. hij zij iets over een net...
    Ik ben doodop. Ik hoop maar dat dit goed afloopt...
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher za mei 08, 2010 2:31 am

    We hebben gevochten tegen de rovers. dit ging redelijk gemakkelijk.
    We hebben Bennep gered en de loot gevonden.
    we nemen alles mee naar de stad.
    avatar
    Wild Researcher


    Aantal berichten : 190
    Leeftijd : 36
    Woonplaats : Daar -->
    Registration date : 04-11-07

    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Wild Researcher di sep 21, 2010 8:46 pm

    We kwamen terug aan in de inn. Daar zijn we gaan armworstelen om de sfeer wat aangenamer te maken, en hebben er ook een centje mee verdient. mijn stenen vuist deed het zo slecht nog niet.
    We kwamen aan de weet dat Lucien bij het gemaskerde bal was.
    Daar zijn we dan maar naar toe gegaan.
    maar eerst nieuwe kleertjes en maskers gaan halen.
    jocolor
    Mijn oude nobles outfit past nog, dat is een meevaller.
    farao
    Nadat we de wachters omgekocht hadden, en nog een blokje om zijn gewandeld om de "uitnodigingen" op te halen.
    Eenmaal binnen zijn we naar lucien op zoek gegaan.

    Schijnbaar waren we niet als enigen daar op zoek naar lucien.
    De een of andere agent dacht zich ermee te bemoeien. Resultaat: Hij is dood.
    De andere agenten hadden het wel overleefd. Maar veel hulp moeten we van hen niet verwachten.

    We besloten om opnieuw te achtervolgen.
    Ik maak maar vast de paarden klaar.

    Gesponsorde inhoud


    Idan - Johnny - DM Tijd Empty Re: Idan - Johnny - DM Tijd

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 14, 2024 6:01 am