Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

mei 2024

madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard vr aug 07, 2009 1:46 am

    hoogst waarschijnlijk gaat er hier in de toekomst mijn background ook verschijnen maar ik ben niet zeker als dat na al moet.

    ik heb een deel dingen opgeschreven verleden keer en ik heb dus een deel namen van van alles en nog wat waar ik al een deel van heb kunnen blij plaatsen maar nog niet alles. dus ik ga mijn story hoogst waarschijnlijk nog een keer herschrijven. als ik weer precies weet welke naam bij wat hoort.

    dagboek.

    ik was aan het reizen met onze karavaan naar de grote stad voor het festival. maar we zijn net voor de buitenste wachtpost in een hinderlaag gelopen. enkel Martvol Darhar en ik zijn de enige overlevende en de rest van onze karavaan. we werden wakker in de wachtpost waar ons de mededeling werd geleverd door Christia. een vrouw met volgens mij veel gezag en ze had hier en daar kenmerken van haar geloof veronderstel ik. we werden op een soort "trein" gezet en we kwamen even later aan in de grote stad. na onze aankomst en de nodige uitleg over het gene wat we zagen en tegen kwamen. met hier en daar wat geschiedenis ter zijde kregen we onze kamers toegewezen. na een korte pauze werd ik geroepen voor een soort van vergadering waar ik het fijne niet van wist. er zaten heel wat volkeren en de discussie begon. ik heb me hier terzijde proberen te houden om me een eerst een beeld te kunnen vormen van de tegenstanders waarmee ik hier aan tafel stond.


    ff nog wa komende informatie
    ----------------------------
    het grote festival = sunfest => feest voor de langste dag in het jaar.

    goden
    ------
    ferinal = cickel => god van light en akkers
    gorigh and laughter => dwarf god
    corias = elven rapier (snow elf) => god van natuur en dans

    dit alles is misschien nog niet allemaal helemaal fatsoenlijk gerangschikt en in orde maar dit zal weldra gebeuren na de volgende sessie als de paar kleine onduidelijkheden die ik heb opgeschreven verdwenen zijn Wink
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard do sep 17, 2009 10:39 pm

    dagboek.

    de discusie in de zaal liep door tot er plots een viking in de deuropening stond. de discusie werdt even verlegt terug naar de metalen guard. maar deze werd al dan niet rap verworpen. In het algemeen werd de discussie afgerond met nog geen echte duidelijke afspraken naar mijn mening maar die zullen wel de komende dagen volgen veronderstel ik. het was mij echter nog niet helemaal duidelijk na afloop waarom ik met Martvol aan dit gesprek had moeten deelnemen. maar de informatie die we hebben gekregen was intresant. na afloop heb ik nog met de viking die het laaste aan de discusie deelnam al wat kunnen converseren. en evenlater verlied iedereen de zaal voor naar hun eigen district te vertrekken in de stad. We kregen de gelegenheid om de stad beter te bezichten en het staat leven te ondervinden maar na geringe duur botsten we op het kamp van de vikingen. er liepen mensen op af dus onze groep ging ook een kijkje nemen. ASVARD was zijn volk aan het toespreken. en er stonden een deel vikingen waaronder Truck Harr een boom in stukken te hakken die op de grond lag. ik had de indruk dat Truck Harr en een dwerg naast hem een soort wedstijd aan het houden waren. ze gingen door het dollen heen die boom in stukken te hakken. even later werd het stillen toen er een heus kampvuur werdt aangestoken met eten en bier. ASVARD die een ritueel uitbracht werdt op het einde verstoord door een wezen. Ik heb geprobeerd om zo snel en accuraat te handelen. en heb het wezen ook meteen doorklieft. het had gelukkig niet al te veel schade aan gericht. maar achteraf bleek er toch nog iets meer achter te zitten. het was een magisch wezen van klei gemaakt met een opschift op het middel van bet beest, dat tevens van klei was gemaakt. de toekomst zal het uitwijzen wat dit allemaal mag beteken. hopelijk is het feest niet al te erg verstoord.

    het feest liep na een tijdje op zen einde en iedereen ging slapen in zijn vertrek. ik heb samen met mijn compaan nog een boek mogen lenen en lezen. tijdens de ochtend zaten we aan tafel toen ze ons meer uitleg verschafte van het spel. we waren ook blijkbaar bij elkaar gezet om aan het spel deel te nemen en waren om de een of andere manier het uithang bord om als aas te gebruiken. het kwam tot een pittige discusie tussen hun en de Vikings maar het was eindelijk dan toch goed. we moesten ons na het eten klaarmaken en naar de feest gelegenheid vertrekken voor de start van het feest. hier werden nog wat toespraken gehouden naar het volk toe en de groepen bekend gemaakt

    onze groep
    -----------
    Jaik Arrow een van de orde handhavers
    Truck Harr
    Malcum
    Asvard
    mezelf

    de wedstrijd was simpel geen magie gebruiken en eerlijk spelen.
    het parkoer dat we moeste afleggen was ook het een en andere

    het traject
    ----------
    een race over het water per cano
    door de groten door een hindernissen parkoer
    tegen een krater wand op kimmen
    daarna worden onze mik techniek belangrijk
    dan moeten we onder de ondergronds onze weg zien te vinden en via de rails terugkomen

    maar de dwarven worden meestal wel eens geterroriseerd door de reavers dus ik gok op weerstand zeker na gisteren.
    na al de uitleg mogen we ons klaarmaken voor de start en we een tijdje later beginnen we.

    we beginnen en en zitten goed in de midden van de teams. na een tijdje komen we even op kop te liggen bij het roeien maar worden nog ingehaald door een groep. op het einde van de roei wedstrijd worden we verdeeld in 2 kanten. en lopen door een grot to we bij een revier komen waar we over palen moesten springen wat mij met mijn harnas niet goed afging maar ik wow klaarzijn als we tegen reavers moesten vechten. we komen hierdoor wat achterop te liggen maar we gaan door tot we een krater wand moeten opklimmen maar hier begint jaik wat moeilijk te doen en we raken nog wat verder achterop. uiteindelijk zijn we dan allemaal boven en lopen we verder het elven gebied binnen.
    hier moeten we langs een boom omhoog lopen en over javelins en met bogen schieten om touwen aan de andere kant in de boom te schieten om daar over heen te lopen en dan de andere kant te berieken hier we vallen nog in het net dat onder aan hangt er ik moet opnieuw beginnen evenals jaik die nog steeds wat moeilijk doet en ons meer begint op te houden dat vooruit te komen. ik denk dat we nu laatste liggen en zeker met de reavers in contact gaan komen.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard do nov 26, 2009 10:28 pm

    we komen aan bij de krater wand waar we krijt krijgen om onze weg te markeren. om niet al te veel tijd te verliezen. we horen dat we ondertussen laatste zijn van de 3 van onze kant. we gaan de krater wand binnen en zoeken onze weg het duurt een tijdje voor we een haak vinden maar de sleutel was al weg. we zetten de toch verder opzoek naar de sleutel en gaan wat verder van elkaar staan. om zo sneller te kunnen zoeken. uiteindelijk blijkt dat Jaik de sleutel heeft achtergehouden als grap. na nog wat andere tijdrovende acties van hem. we komen dan uiteindelijk uit het doolhof waar we Mealing Dorait tegen komen een dwerg die ons uitlegt hoe we de kar op de rails moeten krijgen en dan moesten we de kar ook nog verder duwen met onze voeten een soort van pedel/ fiets systeem. we beginne aan een liedje om de sfeer er in te krijgen. om zo toch sneller vooruit te geraken.

    pedel faster
    lets go faster
    we have a game to beat
    let us have some meat!

    we passeren een minnings site en in het volgende gebouw krijgen we een houten blok tegen onze kar aan waardoor onze kar omvalt en we in een gevecht terecht komen. tijdens het gevecht wil ik jaik helpen waarna hij mij zelf aanvalt. na het gevecht komt er hulp opdagen wat laat maar ok. heb hun een deel arsenaal terug gegeven en vertelt van onze over loper Jaik
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard vr dec 18, 2009 8:52 pm

    de orde handhaving heeft 3 mensen gearresteerd

    jaik
    mirus femal elf (bende lid )
    jens (bende lid )

    we brengen de gevangen weg in een klein groepje naar de cellen waar ze moeten wachten op hun proces
    ik heb de gevangenissen persoonlijk getest op de stevigheid van het materiaal.
    hierna zijn we terug naar het feest gegaan. daar heb ik Anastriana leren kennen, zij verzameld vruchten.
    even later wordt ik en Darhar uitgenodigd om bij kakas te gaan eten.

    het is tijd voor de maaltijd bij Darhar, ik verlaat Anastriana en gan samen met mijn kompaan naar de afgesproken plaats. daar worden we door de bomen opgetild en komen we boven op een schoon platform. de maaltijd en het gesprek begint, er wordt van alles aangehaald de wedstrijd met het festival, het onderlinge verdrag met de Vikingen en er wordt een opdracht besproken. we worden uitgenodigd bij de terechtstelling van die gene die ons eerder tijdens het festival hadden aangevallen. na de maaltijd hebben we nog de nodige tijd. om ons nog wat op te frissen en te doen. ik liep Anastriana nog tegen het lijf en heb met haar nog wat verder gefeest voor ik samen met mijn kompaan naar onze vertrekken begaf. daar hebben we gestudeerd en gemediteerd zo lijk gewoonlijk. aan de ontbijttafel wordt nogmaals een paar dingen besproken over wat er gisteren gebeurt en besproken was.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard vr feb 26, 2010 12:07 pm

    we gaan naar de rechtzaal en even later worden de gevangen binnen gebracht gebonden aan kettingen. ze worden naar voorgelootst en daar in de grond vastgemaakt zodat ze nergens meer naar toe konden gaan.

    het proces begint en de feiten worden aangehaald en we komen meer en meer te weten over Jaik. Het begint steeds meer en meer te knagen de Positie van Jaik in deze samenleving en de zijn houding en de manier en de plaats dat mijn volk in de val is gelopen. maar de rechtzaak gaat verder en de getuiginissen worden gehoord Asvard begint met zijn getuigenis waarna Malcom Asvard in de rede valt en zijn getuiginis onderbreekt. na verloopt begint Thrachar met zijn getuigenis en Malcom kan zijn woede en vrok niet aan de kant zetten en wordt aangemaand om profecioneel te blijven voor hij verwijderd wordt uit de rechtzaal. zijn relatie met Jaik komt te boven en zijn gevoelens over de sabotage en het in gedrang brengen van de onderhandelingen met de Vikingen.

    er wordt beraadslaagt en er komt een oordeel. de problemen die hij veroorzaakt heeft aan zijn volk en de schade en de opstand die hij veroorzaakt heeft wordt hij verbannen naar de Ice Cave dat is een oude ingezakte stad waar geen ontkomen meer aan is maar hij blijft ontzettent cool en lacht er zelfs mee. als de hoofd van de bewaking er zelfs geen problemen mee heeft met dit oordeel doet de bal aan het rollen en de gedachten gaan razend snel. de aankomst hier in de stad doet terug vragen oproepen met het gene wat ik net gehoord heb en wat ik weet van de frost Folk. blijkbaar ben ik niet de enige Asvard vraagt als hij Jaik mag controleren en persoonlijk mag ondervragen. Hij lijkt op een moment niet te geloven wat hij ziet en vraagt een vergadering in geslote kringen. Mijn gedachten gaan nog sneller ik begin al de feiten op een rij te zetten of in ieder geval te linken samen met de nieuwe ondervindinge die ik gehoord heb. achteraf blijkt dat Jaik een banden heeft met of een Icemaster is. de bal is aan het rollen we kunnen hem niet naar de Ice Cave sturen. de stad kan op dit moment in groot gevaar verkeren. als dit nog niet het geval is.

    we zijn opweg naar de Ice Cave we hebben ons vermomt als Jaik en de veroordeelde om te kijken wat er in de Ice Cave op Jaik te wachten stond. we vertrekken via de grote gate waar 3 artifecers . big, very big constucts uit de mure van de poort halen. we zijn achteraf hoe ze ijs kappen en terug naar de stad voeren. en de bewakers en die ons begelijden naar de Ingang van de cave gaan alleen verder de ingang van de stad is via een smal pad in de rotswand maar daar zijn nog geen sporen terug te vinden we we doorzoeken een deel van de stad alles is oud en poreus. Aan deze kant van de stad is niks nu de andere kant. daar zakken we uiteindelijk weg bij de ingang van een bibliotheek. er is een hinderlaag het gevecht begint.
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  JTG wizard vr apr 23, 2010 7:09 pm

    het is even niet duidelijk wat er gaat gebeuren. we staan recht en komen terug bij elkaar in groep en er gebeurt niks. we lopen uiteindelijk terug verder in formatie richting de pilaren. terwijl we er onderdoor lopen merken we iets vreemds er loopt een klein stroompje water langs en we worden in eens aangevallen door een soort van vliegende ijs beelden. het is een zwaar gevecht en er vallen heel wat rake klappen. maar uiteindelijk kunnen we ze overmeesteren en neem ik wat buit als overwinning. uiteindelijk hoor ik iets ergens in het duisternis. I will get it. en nog een deel gevloek. het is raar heel raar maar wat me het meest dwarsligt is dat het in het Frostvolk is. ik voel bijna mijn aders stollen van woede de Frostvolk hebben er iets mee te maken dat mijn karavaan aangevallen is geweest. helaas blijkt het dat enkel ik de Frostvolk heb horen roepen. maar de rest is gewaarschuwd we moeten opletten. uiteindelijk kom ik aan het vermelden want ik had opgemerkt tijdens het gevecht. en we proberen het raadsel er achter te vinden uiteindelijk kunnen we door de ijs wand raken. en komen we in een kleine ruimte wat een soort heilige plaatst moest zijn geweest. we staren op een altaar met een kist erboven. het is speciale kist blijkt. asvard opent de kist. waarmee hij de kist bint aan zijn bloed.in de kist zit een houten staf met zeer oude bindings op. het geeft warmte af. en de beek begint sneller te stromen. we stoppen de staf terug weg en gaan via de ladder in de ruimte naar boven. ik raap nog een paar oude scrolls met info over de stad en inn op die nog bruikbaar zijn en goed te bewaren. boven in de ruimten komen we in de bibiliotheek te recht. we beginnen een te overleggen wat er zou moeten gaan gebeuren nu.

    na wat nachtrust en verdere inspectie van de bibliotheek en wat verder gestudeerd te hebben is er ineens een raar geluid. een deel wordt wakker en staan paraat voor een nieuwe aanval. het vreemde is dat er een enorme drilboor uit het plafond tevoorschijn komt. waarbij een deel brokstukken het platform waarop de bibliotheek gelegen is nog meer doet verschuiven. de drilboor werd gevolgd door elven en een dwerg. dat onze reddingsteam moest zijn. het vreemde ervan was dat ze totaal geen combat uitrusting droegen of zelfs bijhadden. na dit uit te testen waarbij ik mijn javelin richting een van de bezoekers had gegooide kreeg ik ook een hartelijk welkom door een slag op mijn gezicht. waarbij malkam bijna compleet door het lint begon te gaan. maar de gemoederen werden bedaard en we werden een voor een naar boven gehesen via het gat. waarna we terug vertrokken richting de grote stad.

    Gesponsorde inhoud


    Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky Empty Re: Mablung Tathar Falassion - Tijs - DM Jacky

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 15, 2024 12:57 am