Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

april 2024

madiwodovrzazo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


    Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs

    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Empty Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs

    Bericht  E-Talker ma nov 12, 2007 1:41 pm

    overgehaald van http://www.fridaynightmtg.proboards78.com/index.cgi :

    Op de worlds in parijs hebben Tijs en ik meegedaan aan het legacy toernooi dat daar op vrijdag werd gehouden. Er werden in totaal 139 personen ingeschreven, er volgenden 8 rondes en daarna zou de winnaar bekend zijn. Voor mensen die het principe niet kennen leg ik het even uit, als ge wint krijgt ge 3 punten, bij draw 1 en bij verlies 0 punten. Na een ronde wordt iedereen zijn totaal aantal punten berekend en bepaald men zo de volgende matchen. Spelers met 3 punten spelen tegen punten die ook 3 punten hebben enz. (voor zover dit mogelijk is, het is in ieder geval de speler het dichtste bij je in de stand). De hoofdprijs was geloof ik 2 boosterboxen en voor de rest kreeg iedereen in de top 25 iets. Ik zal in het 'kort' hier even vertellen tegen wat voor decks ik gespeeld heb en wat ik er tegen gemaakt heb. Ik heb notities gemaakt tijdens de spelletjes om er iets van bij te leren en dus ga ik jullie soms ook wel funny details kunnen vertellen.

    Maar eerst mijn decklist: (linkjes zal ik er mss eens bijzetten als ik wat meer tijd heb)
    4#Goblin Lackey
    3#Æther Vial
    3#Gempalm Incinerator
    1#Goblin Sharpshooter
    1#Goblin King
    4#Goblin Matron
    5#Mountain
    4#Wasteland
    3#Rishadan Port
    4#Plateau
    2#Bloodstained Mire
    4#Swords to Plowshares
    4#Mogg Fanatic
    1#Kiki-Jiki, Mirror Breaker
    2#Siege-Gang Commander
    2#Lightning Bolt
    4#Goblin Piledriver
    4#Goblin Warchief
    2#Wooded Foothills
    4#Goblin Ringleader
    // sideboard
    4#Tormod’s Crypt
    3#Pyrostatic Pillar
    2#Disenchant
    1#Goblin Pyromancer
    2#Leave no Trace
    3#Red Elemental Blast

    ronde 1: Zwart/Wit (Théo)

    ik weet niet meer erg veel van dit potje aangezien het de eerste was van een lange reeks en ik toen nog niks had opgeschreven op mijn blaadje over zijn deck, iets wat ik daarna wel altijd zou gaan doen. Hij speelde in ieder geval op mijn landbasis en had zowel kleine en grote irritante beesten in zijn deck.

    *het werd vrij snel 1/0 en ik eindigde op 19 leven (door fetch), het enige negatieve aan dit spel is dat ik het in beurt 1 moest doen met een mogg fanatic, maar uiteindelijk verliep het easy dus.
    *de 1/1 kwam er nadat ik besloot met 2 landen te beginnen en mijn plateau's allebei gewaste (zie wasteland) werden. Ik raapte nog maar 1 of 2 land en dan nog een te laat en dus was het game over. Ook liet hij me in het begin al voelen dat hij heel wat side tegen me had gebruikt. Namelijk die 2koster met first strike en pro red.
    *de beslissende ronde was weer een easy win voor mij, ondanks een vrij goed spel van hem (raapte zijn pro-red spullen) stond ik uiteindelijk nog op 21 levens. Ik herhinner mij nog dat ik hem een groot aantal damage deed op het einde.


    1-0 / 1-1 / 2-1
    [1-0-0] = totaalscore

    ronde 2: Zoo (Céderic)

    deze matchup had ik schrik voor, want ik wist uit ervaring met mijn eigen zoo dat mijn kansen niet zo bijster groot waren om dit te winnen. Zeker niet als hij Jitte zou spelen en in het spel krijgen. Deze speler zou uiteindelijk 10e worden van de 139 deelnemers.

    * het eerste spel had ik een godhand vast, ik killde hem na 4x damage te doen (had in 3x gekunt maar hij stond nog op 1) en hij eindigde btw zonder permanents wat ik best grappig vond (jaja ook geen landen meer :p). Ik eindig alweer op 21 levens.
    * voor dit spel gebruik ik voor het eerst mijn sideboard, ik knal er 2 disenchants in tegen 2 mogg fanatics. het tweede spel is nog niet tegoei begonnen of er ligt al een jitte op, mijn grootste schrik. Even daarvoor plowde hij al het 2e spel op rij mijn goblin lackey. Met de port weerhou ik hem er 1 beurt van een land te onttappen en kan hij nog geen beestje gooien (zijn éénkoster was er ondertussen aan gegaan). Als hij dan al een beestje op kon gooien dan maakte ik het dood voor het damage kon doen. Uiteindelijk raapte hij de verkeerde kaarten en begon ik hem stilaan dood te maken (20, 21, 20, 19, 18, 17, 15, 14, 13...). Ik had volledige controle, zowel op het veld als algemene controle (zijn land). Hij was zo zenuwachtig dat hij een tweede jitte opgooide waarop ik het niet kon laten daar eens goed mee te lachen :p. De beurt erna was hij dood want hij incasseerde toen meer als 20 damage.


    1-0 / 2-0
    [2-0-0]

    ronde 3: Aluren (Sebastian)

    op dit moment was ik doorgestoten naar tafel 3 (van de 69). Dit deck was ,denk ik, een soort van eigen ontwerp ofwel een van de minder bekende combo-decks. Het speelde die enchantment zodat een wezen dat 3 of minder kost gratis is (zoekt naam...) en een twee of drie manakostende wall die hem een kaart laat rapen als hij in het spel komt. Met nog één extra kaart waarvan ik de werking helaas ben vergeten zorgde dit voor infinite mana en infinite draw. De mogelijkheden zijn dan natuurlijk heel divers, één blaze is dan genoeg bijvoorbeeld.

    *Eerste spel gaat van start en ik weet niet wat te verwachten, ik speel een lackey in beurt 1 maar die haalt het niet. Ik doe hem de 2 beurten erna telkens 1 damage , vervolgens 3 en dan 4. Langzaam maar zeker gaat hij dood maar net voordat ik hem zou kunnen doden raapte hij de combo. Net daarvoor had ik echter besloten voor alle zekerheid toch maar zijn dual te wasten (einde mijn eigen beurt) en jawel, hij heeft één mana te weinig. de beurt erna kan hij mijn beestjes niet genoeg tegenhouden en stopt hij zonder permanents.
    *Het tweede potje was zalig, beurt 1 lackey, hij dropt een beestje in beurt 2 dat ik stp en het feest begint. Hij ging van 21 naar 18, naar 13 en dan was het voor hem over en uit. Nuja wat wil je met een piledriver of 2 van 13/2 incomming :p. Na dit potje legde hij me de werking van zijn deck uit (ik had op dat moment nog altijd geen benul van wat dit deck nu eigelijk deed Very Happy) en liet hij me zien dat ik het eerste potje normaal gezien had verloren zonder de waste. Nog een pittig detail, de enige damage die ik kreeg in die 2 potjes was door een fetch van mezelf!


    1-0 / 2-0
    [3-0-0]


    ronde 4: Treshold (Florent)

    ondanks een 2-0 overwinning zak ik 2 tafels, geen idee hoe dat kon gebeuren maar ach wat boeit het. Spelen met die handel! Dit is voor mij een verwachte matchup, rode tresh geloof ik. Een goeie matchup is wat anders uiteraard maar met alle moed begin ik aan de strijd der titanen. Een overwinning zou ervoor zorgen dat ik de eerste plaats nog hooguit met 4 a 5 man zou moeten delen.

    *Mijn tegenstander wint de tos en mag dus beginnen. Aan zijn dual te zien verwacht ik al onmiddelijk treshold, een vermoeden dat juist bleek te zijn. Mijn lackey dropt niet helaas, een mogg fanatic moet het dan maar doen in mijn eerste beurt. Hij zit met zijn Treshold evenmin stil en valt evenredig met me aan (20-20, 19-19, 18-17). Ik mis mijn derde landdrop en dus komt mijn warchief een beurt later dan ik had gehoopt. Toch breng ik hem met mijn chief direct naar 13 levens. Toen ging er een disk af (vernietigde mijn vials en mijn wezens) en neemt hij het spel in handen. Ik zak naar 15 levens en de beurt erna naar 8. Ik probeer terug veldoverwicht te krijgen maar hij raapt de juiste kaarten (lees: stp o.a.) en dus lukt dit niet direct. Ik lijk te gaan bezwijken onder zijn aanvallen, ik zak eerst naar 5 levens en vervolgens naar 2 levens. Hij staat ondertussen nog op 10 levens en stijgt naar 14 doordat ik eindelijk zijn wearbear kan stp-en. Mijn opgespaarde ringleader komt het spel in en brengt mij 3 prachtgobbies naar mijn hand. Ik neem over en maak hem langzaam dood (14, 10, 8, 3, 2, 0). Hierbij mag ik van geluk spreken dat hij geen burnspell raapte.
    *Ik side 2 red elemental blasts en 4 tormod crypt's in, beseffende dat ik een goede kans had om het af te maken in een van de volgende twee spelletjes. Dit is een potje waar ik gek van ben geworden, ik viel aan en ik viel aan en ik viel aan... maar mijn goblins waren niet met genoeg. Ik had zowel een aeter vial als een tormod's crypt in het spel maar ironie oh ironie, op beiden lag een pitting needle dus ze waren nutteloos. Het enige wat ik me hierna nog goed herhinner is dat ik in één beurt 14 damage kreeg en de situatie nadien uitzichtloos was. Ik ben eraan voor de moeite...
    *Het derde spel begint en ik side nog 2 disenchants in, wat ik eruit haalde weet ik niet meer zeker. Ik begin furieus, lackey komt door en het feest begint, warchief en piledriver vallen aan! Hij gaat in no time naar 6 levens (3beurten). Ik sta dan nog op 20. Toen blies hij de boel op met zijn disk en dacht ik dat het binnen was, waarom? ik had nog een goblin ringleader in de hand als laatste kaart! Hij had geen kaart meer vast en is nu aan de beurt, hij topdeckt wearbear. Ik ben en raap een dual, ik speel mijn ringleader en raap: land, land, stp, ringleader. Niet bepaald goed dus maarja volgende keer beter? Zijn beurt: hij topt een 2e wearbear en brengt me naar 16. nu moest het gaan gebeuren voor mij. In mijn beurt speel ik ringleader en raap: land, land, stp, vial. Een ramp!!! Dit was me nog nooit eerder overkomen. Ik laat de beurt aan hem en raad eens... hij topt NOG een wearbear. Ik werd er gek van. Hij viel aan en bracht me naar 8. Ik moest het nu gaan toppen maar neen hoor...alweer een fetchland. Teleurgesteld verlies ik mijn derde potje.


    1-0 / 1-1 / 1-2
    [3-0-1]

    ronde 5: Landstill (naam vergeten)

    Nog vol furie over mijn laatste loss en met een maag die overhoop ligt van de honger begin ik aan deze match. Ik ben een beetje nerveus want ik wil de voeling met de toppers niet kwijt raken, winnen is voor mij nu een must! Mijn matchup is zoals je hierboven al kon lezen een Landstill deck... niet bepaald een deck waar ik graag tegen speel aangezien ik zijn werking ken en dus weet dat ik het heel snel moet proberen af te maken. Maar goed, let's get started!

    *We beginnen en ik win de toss, ik drop lackey en lach als ik zijn gezicht zie vertrekken van schrik. Hij had geen antwoord in zijn handen op dat moment. Hij raapt zijn kaart en jawel, mijn lackey is eraan (stp). Beurt 2 speel ik een piledriver en in zijn 2e beurt valt er een isochron scepter... hij imprint een stp :-/ . Mijn aanvallen waren desondanks furieus en langzaam maar zeker gleed hij af en nam mijn levensaantal toe (20-20, 19-17, 20-16, 22-19, 23-17, 22-15, 24,13, 26-11, 33-10, 31-10, 36-10, 38-9, 38-Cool. Dit potje duurde zoals je kan zien aan de scores erg lang (een half uur). Ik besefte dat ik niet meer kon winnen toen crucible of worlds en wastelands mijn landbasis begonnen af te takelen maar wou het niet echt aanvaarden, vrij dom natuurlijk. Ik scoop op 38 levens :'(.
    *Het tweede spel begint en ik side mijn 2 disenchants in, hopen dat ik nu geen scepter tegenkom of dan tenminste een discenchant raap. Deze ronde is helaas voor mij een regelrechte kopie van het eerste spelletje, de scepter ligt er weeral. Ik breng hem desondanks naar 13 en hij mij naar 11. Hij had nog één kaart vast en ik top een disenchant. Nu maar hopen dat hij niet countert. Ik speel disenchant en besef dat als hij resolved dat ik het potje niet meer kan verliezen. Hij beseft dit uiteraard ook en bekend dat hij geen counterspell vast heeft, hij speelt echter een brainstorm. Aangezien hij geen 2 blauwe mana meer had was een force of will met een andere blauwe spell zijn enige kans om te overleven. Hij raapt zijn eerste 2 kaarten en kijkt wat teleurgesteld. Hij draait zijn 3e kaart en veert recht...force of will!!! Hij liet me zien wat hij geraapt had aangezien het nu toch over en out voor me was, een mox, de force en een benodigde blauwe spell. Pech voor mij, ik verlies tegen mijn 2e tegenstander op rij...


    0-1 / 0-2
    [3-0-2]
    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Empty vervolg

    Bericht  E-Talker ma nov 12, 2007 1:42 pm

    ronde 6: Landstill (naam vergeten)

    Het gaat niet goed, de winning mood is helemaal voorbij. Of toch niet? Ik kreeg net een paar sandwiches van Tijs met wat kaas enzo, dat smaakte overheerlijk want ik zag groen van de honger. Dus met een volle maag en met de visie om mijn drie laatste matchen even goed te presteren als in de eerste drie neem ik plaats voor de lege stoel van mijn tegenstander. Ik herhinner me dat hij te laat was, de judge gaf hem 5 minuten uitstel en anders zou ik automatisch winnen, na een minuut of 3 kwam hij toch nog aan, deze matchup was een herhaling van de vorige en gezien mijn resultaat dus niet bepaald hoopvol. Deze overwinning zou ik dus niet zomaar cadeau krijgen, het was tijd om te battlen!

    *We beginnen en ik leg hem direct het vuur aan de schenen met een lackey, voor de zoveelste keer in dit toernooi loopt hij op tegen een swords to plowshares (stp). Ik gooi hordes op en hij ruimt mijn hordes ook weer op. Toch val ik niet stil en blijf ik hem bestoken. Een cruciale fase was de 6e beurt toen ik de kans kreeg om een siege-gang commander te spelen. Hij had alle mana open en aangezien hij zowel daze, counterspell als FoW speelde nam ik een groot risico (hoewel ik nog 1 a 2 goblins in mijn hand had). Hij Stp-de mijn siege-ganger en dus had ik alleen nog maar 3 tokens op het veld. De beurten erna tapte ik telkens 2 van zijn 3 mana met als gevolg dat hij niet al te veel kon beginnen. Hij ging langzaam dood door mijn tokens en op 12 scoopte hij omdat hij het niet meer zag zitten. Hij keek toen even snel naar zijn volgende kaarten en vol afschuw zag hij 3 landen op rij zitten. Deze had hij nog 'kunnen' winnen! Maarja dan moest hij maar slimmer zijn geweest, hij deed me overigens geen damage.
    *Vol goede moed en zonder gebruik te maken van mijn sideboard begin ik aan de tweede ronde. Ik kan hierover heel kort zijn, ik raapte een god-hand en schopte hem van 20 naar 18, naar 15, naar 9, naar een getal ver beneden 0. Ik had overigens nog een backup overrun in de hand! Het is nu dan eindelijk zover, ik win nog eens een keer... dat doet echt goed...zou tijs iets in mijn broodjes gestopt hebben ofzo? :p nuja epo kennen ze bij magic nog niet he.


    1-0 / 2-0
    [4-0-2]

    ronde 7: Zwart-Wit Landdestroy and stuff (Benjamin)

    Het toernooi loopt op zijn einde, nog maar 2 matchen te gaan. Ik wil ze allebei uiteraard nog graag winnen maar gaat dit lukken? Ik kom in ieder geval tegen een deck dat een beetje lijkt op dat van de eerste ronde. Alleen zit ik nu tegenover een kereltje dat me best wel irriteert, hij shuffelt zeker 3 a 4 minuten aan zijn deck. Dan hoop ik dat we eindelijk kunnen beginnen (de anderen zijn dan al bezig) maar neen hoor, hetzelfde gebeurt ook nog met mijn deck.


    *Ik win de toss en begin. In mijn hand zit een lackey, een vial, een stp maar slechts één land. Ik denk lang na en beslis om het hand toch maar te houden, de lackey dropt en nu maar hopen. Zijn beurt is en hij speelt niets behalve een land. Ik ben en val aan met lackey... hij haalt het niet. Voor de zoveelste keer ruimt een stp mijn gobbie op. Geen ramp zou je denken, ware het niet dat ik geen land raapte. Ik drop dan maar mijn vial. Dan is hij en is het zowat over en uit voor me want ik kan aan mijn derde beurt beginnen met één land en géén vial (kapot gemaakt :s). Game over
    *Deze pot begint weer ongeveer zoals verleden keer, alleen lijkt het shuffelen nu nog langer te duren, wss doordat ik zo gestressed was. Ik hou een mooi handje met genoeg spul om veel damage te doen. Vol goede moed ga ik van start! We houden gelijke tred tot 16 levenspunten, daarna heb ik het veld netjes opgeruimd en begin ik te slaan, ik breng hem in no time naar 6 levens. En toen knakte er iets in mijn deck, de warchief lag uit het spel en mijn vierkosters konden het spel door wat landdestroy niet meer raken. Ik wil alles rapen op dit moment zolang het maar een land is :p maar neen hoor, 4 beurten lang raap ik niks, hij doet me in die 4 beurten telkens 2 damage en ikzelf kan hem in die tijd slechts 1 damage doen. Toen raapte ik eindelijk mijn land, zo blij als iets speel ik nog een ringleader maar de draw was weeral eens slecht. Eén mogg fanatic komt in mijn hand. Twee beurten daarna kan ik het niet meer houden en is het onherroepelijk afgelopen met mijn goblins. Een top 8 die nog haalbaar was als ik deze won zou van hieraf een droom blijven.


    0-1 / 0-2
    [4-0-3]

    ronde 8: High Tide (Bryan)

    Het is de laatste match van het legacytoernooi, we moesten het lokaal waar we eerst zaten verlaten zodat ze daar al konden opruimen. Het was ondertussen ook al later als 2 uur in de nacht. Ik stond kwa overwinningen vs nederlagen nog in een positief saldo en wou dit zo ook houden. Dus misshien nog wat meer gedreven als in mijn vorige match vlieg ik erin.

    *Ik mag niet beginnen maar dat geeft niet, hij laat me rustig de tijd om mijn leger op tafel te leggen en legt me zowat niets in de weg. Lackey raakte als eerste wezen het veld en zou het spel veruit gaan bepalen. Hij vershrok zich best toen hij lackey zag... zo een blik van: 'damn had ik toch maar gemulligand om de combo wat sneller te kunnen spelen'. Ik bracht hem naar 19 en mocht een goblin naar keuze inleggen, dat werd een warchief. Een beurt later speelde ik een matron en ging hij naar 16, mijn lackey overleefde de aanval niet. Toen hield hij me even op en deed ik hem maar 1 damage. De matron had me een extra piledriver bezorgt (naast diegene die ik al vast had) en dus ging ik hem slaan, hard slaan! Hij vloog naar 4, raapte een kaart en gaf op.
    *Ik babbel wat met mijn tegenstander en we praten zo een beetje over het legacy-formaat, best een interessante babbel was dat. Maar goed nu genoeg gezeverd, tijd voor de 2e match... ik side alvast 3 crypts en 3 pillars in. Ik begin zalig, drop lackey...die komt door en leg opnieuw een warchief (hij begint al zenuwachtig door zijn kaarten te kijken), een beurt later vliegt hij naar 11 en leg ik de basis voor een aanval die hem bijna 30 damage kan gaan doen. Hij zei me dat als hij een land topte dat ik dan dood ging zijn want dan zou zijn combo afgaan. Hij raapt, lacht, en gooit zijn kaarten neer om me de hand te schudden... 'you went lucky' zei hij tegen me. Ik won dus 2x tegen combo zonder het af te zien gaan. Dit komt natuurlijk deels doordat ik iets sneller ben dan het avarage deck maar toch ook wel door de pech van mijn tegenstanders wss. Achja combo heeft maar één risico...dat het niet afgaat en dat is hier gebeurd dus dat is mijn probleem niet. Nadien praten we weer wat en legt hij me drie van zijn decks uit, best coole kerel was dat.


    1-0 / 2-0
    [5-0-3]

    Zo dit was het dan, ik eindigde op een 19e plaats (Tijs werd 50e) , waar ik heel tevreden mee was. Ik won er 4 boosters mee en haalde uit mijn laatste booster een foil serra avenger en een gewone bogardian hellkite. Dit maakte mijn 19e plaats nog veel zoeter smaken. Zelfvoldaan ging ik dan maar eindelijk slapen na 11 uren van non-stop battlen op hoog niveau!

    Tot slot nog een klein woord van dank aan Tijs, die mij het levensnoodzakelijke eten gegeven heeft want anders had ik mss wel een match moeten opgeven om te gaan eten.
    En last but not least, mijn prachtgobbies die zich weer braaf lieten sacraficen etc op mijn commando ;D
    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Empty Re: Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs

    Bericht  E-Talker wo feb 18, 2009 8:33 pm

    gevonden! Smile

    Gesponsorde inhoud


    Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs Empty Re: Wedstrijdverslag Werner - Legacy Side-event Parijs

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:50 am