Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

mei 2024

madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Boardgame Talk: Warcraft Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


2 plaatsers

    Boardgame Talk: Warcraft

    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: Warcraft Empty Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  JTG wizard di jan 19, 2010 7:14 pm

    Zo hier kunnen we ons verhaal kwijt voor en na het spelen van een spelletje "Warcraft".

    Boardgame Talk: Warcraft Warcraftimage9

    Stand op heden:

    Individueel:

    Guy 0
    Johnny 1
    Tijs 4
    Werner 1
    Karel 1

    Teams

    /

    Totale overwinningen & gespeelde potjes / persoon:

    Guy 0/2 ( 2 spelletjes fout gespeeld )
    Johnny 1/5
    Tijs 4/7 ( 1 maal gewonnen door een paar regels fout toe te passen, 2 spelletjes fout gespeeld )
    Werner 1/2 ( 1 maal gewonnen door een paar regels fout toe te passen, 1 spelletjes fout gespeeld )
    Karel 1/1


    Laatst aangepast door JTG wizard op wo maa 10, 2010 11:17 pm; in totaal 5 keer bewerkt
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: Warcraft Empty Re: Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  JTG wizard di jan 19, 2010 7:14 pm

    voorbehouden foto's
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: Warcraft Empty Re: Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  JTG wizard zo feb 07, 2010 8:50 pm

    Wedstrijd verslag 8/02/2010

    Jhonny en Ik hebben gisteren een spelleke gespeeld onderling op de eerste editie van Werner zijn Boardgame Day.
    Jhonny speelden met de Orc 's en ik heb zoals benny al kon raden met de Forsaken ( undead )gespeeld.

    het spel kwam vlot opgang.
    zowel Jhonny als ik kregen snel voldoende grondstoffen binnen om onze legers en stad uit te breiden. Jhonny die spectakulair begonnen was door de aller eerste 2 worpen het Maximum aan grondstoffen uit een gebeid te kunnen halen voor 1 ronde maar daardoor meteen een belangrijk gebeid aan zijn stad volledig had uitgeput van de grondstoffen zodat hij in de latere rondes niks meer aan die plek had. maar de rondes gingen voorbij en we kregen toch nog voldoende grondstoffen. Jhonny gooide al zijn troefkaarten op tafel door zijn Infanterie meteen zwaar uit te breiden en een buitenpost te bouwen op nog geen volledig uitgeputte grondstof gebeid. ik breide niet zo snel uit in 1 bepaalde tak maar had me uitgebreid in de vliegende eenheden. en een redelijk strategische plek uitgezocht voor een buitenpost te bouwen niet meteen in het midden maar ook nog enkele beurten van mijn Hoofd basis vandaan waardoor ik nog wat mogelijkheden zou hebben mocht mijn buitenpost vernietigd worden. de legers werden uitgebreid van zowel Jhonny als mijn eigen. hoewel Jhonny zijn leger talrijker was van Infanterie en zijn Infanterie ook sterker was dan de mijne had ik een strategische voordeel omdat ik ook Vliegende eenheden tot mijn beschikking had. de veldslagen die daaruit volgde waren groot en er volgde al rap grote verliezen. Johnny die op het einde van de veldslagen meer eenheden overhad had zijn voordeel geslagen en kon mijn arbeiders een voor een van het bord verwijderen. waardoor ik stilaan mijn hoeveelheid grondstoffen verminderden maar er was hoop voor mij ik had nog een vliegende eenheid over en 2 gevecht kaarten waarmee ik mijn eenheden sneller kon verplaatsen waardoor ik in 2 beurten in zijn hoofd basis zat en dat redelijk gemakkelijk veroverd heb omdat hij dat niet kon verdedigen. omwille van het strategische voordeel van Vliegende eenheden ten opzichte van zijn Infanterie Very Happy
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: Warcraft Empty Re: Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  JTG wizard wo maa 10, 2010 11:14 pm

    Wedstrijd verslag 6/03/2010

    Jhonny, Werner en Ik hebben zaterdag een potje Warcraft gespeeld.
    er werd geloot over de Orc's, Humans en de Forsaken.
    Jhonny speelde met de forsaken, Werner met de Humans en ik met de Orc's

    het spel was simpel vernietig al u tegenstanders of vernietig het 4de leger die de poort van de wereld bezit.

    het spel was begonnen en zowel Werner als Johnny gooiden zich op de uitbreidingen van hun stad om andere gevechtseenheden te kunnen maken in de begin fasen van het spel. ik daarentegen begon mijn leger en werkeenheden uit te bouwen. waardoor een paar ronden later er toch een groot verschil merkbaar was. Werner en Johnny begonnen een redelijk divers leger te krijgen van zowel Infanterie, Artillerie en voor Werner zelfs Vliegende een heden. Plus hun aantallen stegen rapper dan de mijnen op dat moment. terwijl mijn eenheden enkel bestonden uit infanterie en mijn werkers innorm veel grondstoffen binnen haalden van zowel Goud als Hout. en mijn stapels groter waren dan die van Werner en Jhonny samen. begon ik aan mijn uitbreiding van mijn stad terwijl Werner en Jhonny zijn werkers vermeerderen. Werner die met een tactische zet 3 van mijn Infanterie en werkers doden met een van mijn vliegende eenheden. mijn Artillerie kwam een beurt te laat maar vernietigde wel Werner zijn Vliegende eenheid voor hij nog meer schade aan kon richten, terwijl Jhonny rustig verder deed en zijn eenheden ook uitbreidde met Vliegende eenheden en de muur tussen Werner en Jhonny werd steeds groter de hoeveelheden van Werner en Jhonny bleven stijgen. waar hun rijken elkaar grensde maar niemand durfde aanvallen op elkaar. de gevechten of pogingen tot gevechten tussen Werner en mij liepen redelijk anders Werner die zijn eenheden terug trok naar zijn basis nadat ik het wou aanvallen of ik die mijn na die aanval terug naar mijn linies trok. zodat Werner weer kon terugkomen. uiteindelijk was ik terug snel gerecupereerd van mijn verloren werkeenheden en Infanterie Maar het heeft me toch 2 a 3 beurten gekost. om niet achterop te vallen nadat ik mijn grondstoffen zo had uitgebreid. maar het werd spannender aangezien dat zowel Werner als Jhonny met grondstoffen bij geraakten om de nodige eenheden op te waarderen. begon het gevecht spannender te worden want er moesten nu grotere veldslagen komen. ik heb Jhonny nogh 2 werkeenheden afgepakt waardoor dat hij wat in de problemen kwam met zijn Hout voorraad. maar hij zich slim positioneerde met zijn vliegende eenheden wat niet lang daarna gevolgd werd door mij en even later ook door Werner. het gevecht rond de Poort werd ingezet. maar het werd al snel duidelijk zij die zich als eerste in de 4de legers zouden aanvallen zou niet echt tot het midden geraken. en er werd nagedacht over wat er ging gebeuren. Werner die wat op Jhonny aan het wachten was wat hij ging verplaatsten zijn eenheden over het bord om of iemand aan te vallen of toch de volgende ronden het zelf maar te proberen naar mijn mening dan toch. Jhonny zou zeker de poort willen bemachtigen maar dat liep minder goed af. en kwam ver maar niet vergenoeg. ik wou eerst Werner wat terug dringen. en mijn grens aan Jhonny zijn kant ook wat opschuiven aangezien daar veel ruimte was. om zo nog wat meer eenheden te vergaren en te verminderen van Werner en Jhonny. maar dat was er niet van gekomen. het veld lag open na Jhonny zijn poging om de poort te bemachtigen. dus ik greep mijn kans. ik verplaatsen mijn eenheden op Vijandig gebied en begon aan mijn tocht naar de overwinning. Mijn Artillerie deed zijn werk goed samen met mijn Vliegende eenheden en de Verliezen die ik leed gingen van mijn Infanterie af. waardoor die niet meer aan de beurt kwamen. het gevecht naar de poort was gemakkelijk maar de poort zelf gaf nog wat weerstand maar al snel was die voorbij aangezien mijn Artillerie zich met Brut geweld zich door de linies gooiden lijk Orc's en Ogers wel vaker doen. was mijn overwinning daar.
    E-Talker
    E-Talker


    Aantal berichten : 150
    Leeftijd : 36
    Registration date : 04-11-07

    Boardgame Talk: Warcraft Empty Re: Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  E-Talker ma apr 12, 2010 5:52 pm

    mooie verslagen

    Gesponsorde inhoud


    Boardgame Talk: Warcraft Empty Re: Boardgame Talk: Warcraft

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 14, 2024 11:20 am