Join The Games

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videogames, boardgames, Roleplaying, wargames, cardgames

mei 2024

madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalender Kalender

Laatste onderwerpen

» Bennep - Benoit - DM Tijs
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimema aug 06, 2012 8:21 pm van Bennep

» HeroQuest / Descent/ Doom
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:29 pm van JTG wizard

» Ricky Ticky - Tijs - DM Bennip
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:47 am van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 13/4/2012
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedo apr 12, 2012 11:07 am van JTG wizard

» karel Evil campain 06/04/2012
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimezo apr 01, 2012 10:56 pm van JTG wizard

» chars
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedo maa 22, 2012 9:57 pm van jacky_pinchin

» Kára Valmeyjar's journal
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimewo maa 14, 2012 12:44 am van KaraValmeyjar

» Zilvra vyll - Tijs - DM Karel
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedo maa 01, 2012 7:35 pm van JTG wizard

» Serenity RPG campaign Bennep 9/3/2012
Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:38 am van charles

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Soortgelijke onderwerpen


    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan

    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Empty Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan

    Bericht  JTG wizard do apr 15, 2010 9:04 pm

    Zo hier kunnen we ons verhaal kwijt voor en na het spelen van een spelletje "De Kolonisten van Catan".

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan 747px-settlers_of_catan_-_standard_map

    Stand op heden:

    Individueel:

    Bart 0
    Bennip 0
    Jan 0
    Joke 0
    Johnny 0
    Martijn 0
    Tijs 2
    Werner 1

    Totale overwinningen & gespeelde potjes / persoon:

    Tijs 2 / 3 66,6%
    Werner 1 / 2 50,o%
    Bennip 0 / 1 0,0%
    Jan 0 / 1 0,0%
    Johnny 0 / 1 0,0%
    Joke 0 / 1 0,0%
    Martijn 0 / 1 0,0%
    Bart 0 / 2 0,0%
    JTG wizard
    JTG wizard
    Admin


    Aantal berichten : 1109
    Registration date : 20-10-07

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan Empty Re: Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan

    Bericht  JTG wizard do apr 15, 2010 9:05 pm

    wedstrijd verslag 06-04-10

    uitbreiding steden en ridders Bart, Jan, Joke / Johnny, werner en ik

    het is een bewogen begin geweest aangezien het bord wat veranderd is geweest aangezien dat er steeds mensen bleven bijkomen. maar uiteindelijk zijn we dan toch begonnen. wat ik me er nog van kan herinneren is dat het bord er wel redelijk goed bij lag op bepaalde delen. en de getallen ook wel netjes lagen. werd het dus een spelleke waar veel grondstoffen verdeelt werden onder de spelers wat het ruilen ook wat deed vergemakkelijken. er werd in het begin ook wat gespeeld met de ridders en de barbaren die catan binnen vielen. waardoor er spelers hun steden verloren en achteraf kon ik zo nog een paar mooie punten sprokkelen aangezien ik redder van catan was. ik weet dat Bart mij nog op 2 momenten serieus heeft dwars gelegen aangezien hij op 2 plaatsen een dorp neerzette waar ik die beurt een dorp wou gaan neerzetten. ik dacht dat ik al gewonnen had en had iets te vroeg victorie gekraaid. dus ik heb de laatste 2 ronden toch nog heel wat mogen doen om mijn laatste punten te pakken aangezien ze ineens mijn punten begonnen in te pikken lijk de handelaar.

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan P1060405

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan P1060406

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan P1060419

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan P1060418

    Boardgame Talk: De Kolonisten van Catan P1060409

    wedstrijd verslag 13-04-10

    uitbreiding steden en ridders bennip, Benny, Werner en ik

    dit is eerder een spelleke om rap te vergeten. het bord lag er redelijk goed bij de nummers ook wel. maar er werd maar wat creppie gegooid en enkel de zeer lagen of de zeer hoge nummers kwamen veel aan bod en mijn 8 heeft 3/4 van het potje dicht gestaan. het feit dat Werner evenveel grondstoffen had dan Benny, Bennip en ik samen heeft dan ook snel een einde gemaakt aan het spelleke en de marteling die we hebben moeten ondergaan. maar nu heeft Werner dan toch nog eens een overwinning kunnen behalen met dit spel Razz

    wedstrijd verslag 14-04-10

    uitbreiding steden en ridders en zeevaarders Bart, Martijn en ik

    het werd wel een zeer gevarieerd spel aangezien er iets meer mogelijkheden waren. het probleem lag er echter in dat enkel hout kon verkregen worden met een 4 of met een 3 waardoor het een heel lang spelleke is geworden. en de barbaren de eerste keer zeer hard hadden toegeslaan voor martijn die zijn stad verloor en hierdoor heel snel achteropraakte en bart heeft ook nog zijn stad verloren gehad later in het spel door het slim spelen van mijn ridders en er genoeg in te zetten voor mijn eigen maar te weinig voor Bart zijn stad te redden. zodat ik op mijn gemak kon uitbreiden. Martijn die toch nog wat dorpkes kon bouwen waardoor hij iets meer erts kreeg kon uiteindelijk met zijn havens er groot voordeel uithalen aangezien de 9 redelijk wat gegooid werd. maar het spel liep dan toch uiteindelijk los en er werd vooral veel met de bank geruild voor het nodige hout. Martijn en Bart maakten er een sport van om de langste handelsroute te bemachtigen. Martijn heeft die kunnen behouden tot de voorlaatste ronden waar bij bart heel droog een straat bijlegde en de langste handelsroute van Martijn afpakte en bij hem legde " grappig op te zien " uiteindelijk heb ik toch kunnen winnen door denk ik vooral met het feit dat ik de gele en de groene tak van mijn ontwikkelings kaarten goed uit uitgebreid waardoor ik van de voordelen ervan kon profiteren.

      Het is nu di mei 14, 2024 8:44 am